Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde (igen…)

• ola_p

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 15:54

Punta preta eller?
    Ser helt sjukt ut!!!
    Åker du å rekar i vår så drar jag ett år senare…

• mag

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 21:16

Ja, tusan den ser helt grym ut den vågen! Soooo glassy!
    Man bör nog ha rätt bra koll på prylarna innan man ger sig på den i mast+.
    Men en dag ska även jag…kanske.
    /Magnus

• toka

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 13:07

…och bjuda ner patienterna till solen!
    Kan förresten en ny liten vågis räknas in som kontorsmaterial då????

• basse

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 13:22

Svar till:

Kan förresten en ny liten vågis räknas in som kontorsmaterial då????

[/ QUOTE ]

Svar ja!!

• adde

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 13:23

Min nya är så liten att den kan räknas som skrivbordsunderlägg laugh.gif

/adde

• mag

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 20:53

Är du säker på att det inte är en barnbräda du köpt!
    laugh.gif
    /Magnus

• basse

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 11:16

He he… sååå liten är den inte. När kommer den då.. det är ju frågan.

Nu börjar Peder och Jesper också snacka om att åka å surfa istället för att sticka till snön. Oscar i limpan är nog också på med ett gäng därifrån… Jag tycker vi väljer Adde till reseledare cool.gif, för han har snart tid med sånt, och sedan drar vi ihop ett stort gäng och sticker. Hyr ett fläskigt hus och de som inte kan vara där hela tiden får komma när de kan och åka när de vill.

Bra va.

• jeppo_f

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 13:53

Nu snackar vi!! Jag åker hem och packar med en gång!! När går flyget? Andreas snackar om att åka bil till Marocko framåt maj, men det verkar sjuuukt långt att åka, även med stopp i portugal för lite halvtidssurf.

/jesper

• basse

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 15:20

Skall man åka bil dit ner så känns det som att man måste vara borta ett tag…

• andreas-f

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:19

Typ fyra veckor. Fast Cap Verde skulle vara grymt. Nackdelen med Cap Verde är väl bara, säger jag som inte varit där, att det inte finns något annat att göra förutom att surfa och att det är allmänt ganska fult och tråkigt där. Fast vad gör det med dom vågorna… Kostnaden för en trip till CV blir ju också rätt mycket större jämfört med Marocko.

Fuerte nu i vinter då? Eller ska man köra en våldgästning i Lissabon? Boende och bil finns ju redan, så att säga…

• mag

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:28

Det blir inte dyrare om du räknar alla semesterdagara som du måste köra bil 400 mil ner och 400 mil tillbaka! Antal dagar X lön=massa kosing och kortare semester=färre seglingsdagar! Men om du har sommarlov så, fast på sommaren är det ju inga vågor.Kanarieöarna kan fungera bra även på vintern och där är det billigt.
    /Magnus

• andreas-f

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:58

Åjo, Molay bjuppar väl på vågor även på sommaren. Det är ju bara på sommaren som det blåser också, något jag har tvingats lära mig den hårda vägen. (fan ta all vindstatistik!) Kanarieöarna är ju alltid en chansning på vintern, jag har bara varit där en gång men då blåste det kuling fem dagar av sju. Skulle det inte blåsa så då kan man ju alltid ägna sig åt dykning, ska tydligen vara grymt bra på sina håll.

Möjligt att det blir lika dyrt att bila till Marocko som att flyga till cap verde. Får nog räkna lite på det där.

• basse

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 13:20

Bra.. räkna på och redovisa här sedan.

• mag

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 13:40

Jag tänkte mer på vågor på KV, då gäller vintern. Vinden är dessutom bäst på våren på KV.
    /Magnus

• andreas-f

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 19:39

ok, då är jag med. Hur långt in på våren är det fortfarande bra på Kap Verde då?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde (igen…)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.