Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Kap Verde – Svensk researrangör??
-
Kap Verde – Svensk researrangör??
anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
-
Glömde att säga att det är dyrt där nere boende hyra bil och käk allt är rätt dyrt.
Hyrbil kostar från 500 kr dygnet och uppåt!!
Jag campade ute vid PontaPreta men blev rådd att flytta mig av Da champ Angulo.
Han påstod att folk som campat där tidigare blivit både rånade och spöade med cykelkedjor…
Kap Verde sägs vara transitpunkt för drogsmuggling mellan Sydamerika och Europa…I alla guider man läser står det att Kapverde borna ska vara så supertrevliga men jag vet inte om jag håller med helt och hållet men de flesta är faktist trots massturismen ganska ok.
Är sugen på att åka dit igen och det skulle definivt vara trevligt om man hade 2 3 månader att ta sig runt ut till de andra öarna.
Det skall tydligen finnas BRA surf på många av de andra öarna också, tyvärr går färjorna utan tidtabeller och flyget mellan öarna är ganska dyrt.Grym musik finns det också! Funana!
Så tveka inte på att åka är mitt tips, och det där med vågsäkerheten är kanske en chansning men SÅ mycket osäkrare än t.ex Kanarieöarna är det inte. Åtminstone inte mitt under vår vinter!
-
Jag läster också i SURF om en snubbe som blev rånad på kvällspromenaden mot Ponta Preta till. De tipsade att man bör gå 2 och 2 och hålla sig bland folket på kvällen i alla fall. Fast tyskarna är å andra sidan överförsiktiga.
Vad innebär “dyrt” boende?
Finns det bra vågsurfing för sämre begåvningar som mig själv exempelvis?
/Magnus -
Jo det finns lite enklare ställen att vågsurfa, åk till Monte Leao:s sydsida.
Där hittar du en perfekt nybörjarvåg, Även Ponta Sino är lättsurfat.
Eller kan du surfa med 8åringarna på standen i Santa Maria.Jo det är lite ruffligt i Santa Maria men att bli rånad är nog väldigt sällsynt ändå!!
Det finns ett pensionat i Santa Maria som heter Pension Alternativa eller nåt sånt.
Har för mig det går på 150- 200 kr natten??? eller kanske mer.
Fråga i Angulos shop dom kan nog ge dig mer info eller kanske hjälpa dig hitta nåt billigt ställe!
Eller fråga i nåt snabbköp eller var som helst, folk där nere är oftast väldigt hjälpsamma.
Åker ni ner några stycken så har jag för mig att det finns lägenheter att hyra. -
Ruffligt.. hmmm… kan aldrig vara som i Brasilien. Där var jag fan orolig ibland.
Tror nog man kan dra ett mail till Anguloshoppen och fråga sig för om de känner till någon lägenhet som man kan hyra och var man i så fall kan förvara utrustningen.
-
Hahaha, Nä nä det är nog långt långt ifrån så farligt som i Brasilien.
Jag surfade och campade ihop med en snubbe från Brasilien som jag träffade där nere.
En dag när vi åkte genom slumkåkstadsdelen i utkanten av staden Espargos så sa han att hade vi gjort detsamma i Brasilien så hade vi antagligen blivit rånade och ev ihjälslagna!!!Så det är trots STOR fattigdom ganska lugnt och dom flesta Kap Verde borna är trevliga, varma och hjälpsamma människor!
Du kan även kolla den här sidan och kontakta den här snubben som heter Jerome nånting.
Jag träffade några fransmän som hade fixat boende hyffsat billigt via honom. -
Hittade en liten filmsnutt om CV när jag letade info om Sal. Kanske har funnits tillgänglig tidigare.
Sal – Kap Verde
Info från en tysk rese arrangör, hittade även restresor i vintras från Frankfurt här till bra priser.
Sal pdf
Surf-Action
Här är även en länk för mer info om CV.
Capo Verde 24/David
Logga in för att svara.