Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kapellskär freitag eftermiddag
-
Kapellskär freitag eftermiddag
Publicerad av boman på 17 juli, 2008 vid 21:22Fredag eftermiddag Sydväst, 8-12 m/s Jag planerar på att dra ut, kommer det några flera dudes:)
//Boman
jimmyw svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
//TOMMY//
Gäst18 juli, 2008 vid 05:48Så klart boman vi hörs…..:cool2:
-
hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.
stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw
tacksam för svar
-
@wilund 483508 wrote:
hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.
stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw
tacksam för svar
Garanterat vind 😉 Det har ju blåst runt 10 meter nu flera dar så det vore väl F-N om det inte pikar upp lite över 10 idag!!
-
cool ,alltid bra när någon garanterar vind, från vilken tid kör ni? aldrig kul att köra själv.
tänkte dra upp vid 12-tiden
-
Lite sent kanske! Men vilken dag det blev vid Kapellskär i dag, började lite lätt med 105 liters brädan och 7,8m² kl11:00, började med lätt överrigad avslutade med redigt överrigad 7,8. Plockade fram 84 liters och 5,9m² fint drag i tre timmar. Med andra ord en KANON DAG!!!!!
/surfen
-
Jepp sol och massor av vind. Kul att det var så många där 🙂 För min del skön fullspettaslalomsegling med Fanatic 105 och Rs6 7,2, långa kryssben och ännu längre slörar ut mot plommarn, Klassisk Kapellskärs dag.
Vill ha mer!!
-
Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .
ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?
-
@wilund 483672 wrote:
Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .
ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?
Sjöbrisen gjorde nog sitt men det brukar inte öka direkt, däremot vrida mot syd-sydost precis som det gjorde idag på sena eftermiddagen.
//Boman
-
Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy
-
@JimmyW 483769 wrote:
Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy
Ha ha kul att höra från dig Jimmy, efter 6 veckor i Pozo så lär du nog behöva vila upp dig i Kapellskärs brisar…
Hälsa resten av gänget 😉
Logga in för att svara.