Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär freitag eftermiddag

• Kapellskär freitag eftermiddag

Publicerad av boman på 17 juli, 2008 vid 21:22

Fredag eftermiddag Sydväst, 8-12 m/s Jag planerar på att dra ut, kommer det några flera dudes:)

//Boman

jimmyw svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • //TOMMY//

Gäst
    18 juli, 2008 vid 05:48

Så klart boman vi hörs…..:cool2:

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 07:34

hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.

stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw

tacksam för svar

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 07:57

@wilund 483508 wrote:

hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.

stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw

tacksam för svar

Garanterat vind 😉 Det har ju blåst runt 10 meter nu flera dar så det vore väl F-N om det inte pikar upp lite över 10 idag!!

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 08:57

cool ,alltid bra när någon garanterar vind, från vilken tid kör ni? aldrig kul att köra själv.

tänkte dra upp vid 12-tiden

• surfen

Medlem
    18 juli, 2008 vid 17:41

Lite sent kanske! Men vilken dag det blev vid Kapellskär i dag, började lite lätt med 105 liters brädan och 7,8m² kl11:00, började med lätt överrigad avslutade med redigt överrigad 7,8. Plockade fram 84 liters och 5,9m² fint drag i tre timmar. Med andra ord en KANON DAG!!!!!

/surfen

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 18:14

Jepp sol och massor av vind. Kul att det var så många där 🙂 För min del skön fullspettaslalomsegling med Fanatic 105 och Rs6 7,2, långa kryssben och ännu längre slörar ut mot plommarn, Klassisk Kapellskärs dag.

Vill ha mer!!

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 19:17

Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .

ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 19:49

@wilund 483672 wrote:

Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .

ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?

Sjöbrisen gjorde nog sitt men det brukar inte öka direkt, däremot vrida mot syd-sydost precis som det gjorde idag på sena eftermiddagen.

//Boman

• jimmyw

Medlem
    19 juli, 2008 vid 10:13

Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy

• boman

Medlem
    19 juli, 2008 vid 10:22

@JimmyW 483769 wrote:

Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy

Ha ha kul att höra från dig Jimmy, efter 6 veckor i Pozo så lär du nog behöva vila upp dig i Kapellskärs brisar…

Hälsa resten av gänget 😉

• jimmyw

Medlem
    19 juli, 2008 vid 15:40

@Boman 483773 wrote:

Ha ha kul att höra från dig Jimmy, efter 6 veckor i Pozo så lär du nog behöva vila upp dig i Kapellskärs brisar…

Hälsa resten av gänget 😉

RS… 7,2 hmmmmmm nya glada investeringar-måste vara tidernas mest ultimata kit

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär freitag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.