Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär imorgon?

• Kapellskär imorgon?

Publicerad av magman på 10 augusti, 2008 vid 20:08

Kapellskär imorogon ser bra ut. Tyvärr så kommer jag inte loss tidgare från jobbet så jag är nog inte där föränn vid 5. Finns det fler som går i samma tankar?

rosen svarade 16 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • schnitzler

Medlem
    11 augusti, 2008 vid 20:56

Var där mellan 15 till 19 idag, vi körde lite längre syd än man kör egentligen på kapellskär tror jag. har aldrig varit där innan men det var riktigt schyst.
    vi körde på 6.5 och 7.0, i stort sett bra tryck hela tiden.

• rosen

Medlem
    11 augusti, 2008 vid 21:05

Kapellskär var grymt idag, var där med Schnitzel och Bicless.

Tyvärr kom det ett monstermoln med blixtar, regn och säkert en 15-17m/s och 10min senare dog vinden totalt.

Vi höll till 2-300m söder om finlandsfärjorna och där var det massa riggyta samt sandstrand så toppenspot på dagens vindar.

lite långt och åka från stan egentligen tycker jag, finns det inte närmare sydspottar?

• boman

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 18:14

Hej, kul att det hittar ut folk till Kapellskär det är nästan alltid någon där nuförtiden, nästan mer folk än när surfklubben var aktiv…hmmm

Kapellskär är ett vindsäkert ställe och har många möjligheter för den som söker vind, normal sjöbris upp till 10m/s hela sommaren med ett 7,0-8,0 i segelgarderoben så blir det sällan en bomkörning en varm sommar dag. Är man sugen på att segla längre sträckor så öppnar sig riktiga möjligheter för att få bra vindsurfing.

Nu börjar ju lågtrycken rulla in så hoppas vi kan ses där ute när det brallar 🙂
    Mvh
    Boman

• magman

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 21:04

Kul att det bir fler och fler! Tyvärr så lyckades jag inte ta mig ut men det verkar som det har varit schysst, suck!

Vilka vindar funkar bäst?

• rosen

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 22:35
    Magman;489688 wrote:
    Vilka vindar funkar bäst?

8-13 m/s gillar jag, men smaken är som baken 😉

där vi körde kändes det som det passar med VSV till ONO men det fanns ngt bad till för N och NO.

(har för mig man säger VästSydVäst?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.