Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kapellskär lö 28/5, eftermiddag
-
Kapellskär lö 28/5, eftermiddag
Publicerad av zurfman på 27 maj, 2011 vid 21:22Någon som känner sig sugen på Kapellskär lördag eftermiddag ca 13 o framåt?
Ser ut att kunna bli bra läge för slalom, åtminstone med större brädor.
Om prognosen ändrar sig från fredag till lördag kanske jag ej åker…boman svarade 13 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tjena, ja e sugen och hade tänkt eftermiddag, vi får se hur det tar sig.
-
KApellskär eller Dalarö blir det.
Rapportera gärna så det blir enklare att välja 🙂 -
Prognosen ser ut att hålla hyggligt bra, det kunde fått vara litet varmare o soligare men man kan inte få allt.
Enligt kanotvädret så skall det vrida över mer åt syd på em o då blir det nog bra vind.
-
Blåste 6-7 m/s från lunch fram till halvtre, i slutet på em gick det upp i ca 10 m/s under 1,5 timme nånting sen gick det tillbaka till ca 8 m/s under nån timme. Jag körde med 7,2-segel o en 42 cm-fena.
Planade bara när det blåste litet mer (ca 10 m/s) då jag hade ett fel på en ny fena som hade behövts för att köra 8,5an. Får gå tillbaka till att använda 2 andra fenor till 8,5an (men de hade jag tyvärr inte med)
Förvånad att inte någon mer var där och körde stora segel, vinden var ju jämn o fin…
-
Tvekade länge inför att åka 8 mil från Stockholm.
Kollade alla vädersidor minst 100 miljarder gånger och blev väldigt osäker eftersom Söderarm inte visade mer än 6-7 ms.
Tråkigt… -
Samma här, tvekade hela dagen då det var lite klent på fyrarna. var lite orolig att läsa din rapport från dagen Får se imorgon om man hinner ut, annars syns vi en annan dag Zurfman Hälsar Boman 🙂
Logga in för att svara.