Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär på Lördag!!!

• Kapellskär på Lördag!!!

Publicerad av swe313 på 19 februari, 2004 vid 07:37

Om prognosen håller sig (+4C & 12-14m/s SW) så är jag grymt sugen på att ta oskulden på min hyper 111. Är det nån som hakar på?
    Gurra… Du brukar väl aldrig banga wink.gif
    Om det blir nåt slår vi ju självklart på värmen i klubbhuset…

/peter

/peter

swe223 svarade 20 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • boman

Medlem
    19 februari, 2004 vid 18:19

Jag hade gärnat varit med och tagit oskulden på din hyper men som du vet så är jag lite upptagen denna helg.

Satsar på på issurfing i Nt viken på fredag istället!

tongue.gif

• robert

Medlem
    19 februari, 2004 vid 19:03

jag hakar nog på om det blir som du säger…

• gurra1978

Medlem
    19 februari, 2004 vid 19:51

Jag bangar inte om det blir den utlovade prognosen. Är det helt isfritt vid Kapellskär?

Köpte nya handskar idag som man måste prova. Jakt & fiske gloves i neopren på JULA för 129 kr. Måste utvärderas.

• boman

Medlem
    19 februari, 2004 vid 20:03

eeehh mannen klart det är isfritt, har inte varit is där sen ryssen var och härjade… smirk.gif

hur går det med din hyper, fått någon ny?

• levieux

Medlem
    19 februari, 2004 vid 20:33

Svar till:

Köpte nya handskar idag som man måste prova. Jakt & fiske gloves i neopren på JULA för 129 kr. Måste utvärderas.

[/ QUOTE ]

Jag hade också tänkt köpa dem.
    Skriv gärna en rad för att berätta hur det gick.

• gurra1978

Medlem
    19 februari, 2004 vid 21:38

Jag har inte fått någon ny hyper, har faktiskt inte hört något ifrån dem. Måste nog kontakta dem snart om det ska bli någon bräda till våren.

Jag lämnar rapport på handskarna. Kände redan i butiken att de verkade lovande.

• swe313

Medlem
    20 februari, 2004 vid 06:07

Båtvädret:
    Lör: Sydväst, 8-11 m/s Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s.

Smhi landväder:
    Västlig vind, som ökar något. Under dagen på många håll mest soligt och upp till 6 grader, lokalt dimmoln och lite lägre temperatur. I natt dimmoln mer allmänt och omkring noll.

Med lite sol som värmer lite oxå så kan det bli Ok…

Gurra, väntar du på en ny Hyper 111? När får du den och från vem?

Robban, Kanske dags för dig och mogna lite… Köp en hyper wink.gif
    Kul om ni hakar imorgon…

/peter

Skriver ikväll om jag åker eller ej, men om prognosen håller i sig så kör jag nog hårt.

• levieux

Medlem
    20 februari, 2004 vid 12:34

Nu har jag blivit jättesugen efter alla era inlägg.
    Hinner jag köpa nya takräcke så åker jag till Kapellskär i morgon.

• jeppe

Medlem
    20 februari, 2004 vid 12:55

Samma här, för min del saknas det dock ett stycke HS133 och en bom. Men så snart grejorna levererats, så blir det nån resa till Kapellskär snart.

• swe313

Medlem
    20 februari, 2004 vid 16:51

Kul!!!
    Prognosen ser lovende ut
    Jag är där vid 11-12-rycket
    /peter

SMHI:Lördag förmiddag: Mellan väst och sydväst, 9-12 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 70%
    Lördag eftermiddag: Sydväst, 11-14 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%

TV4: Norrtälje. Lördag
    Omkring halvklart och uppehåll. 5 C.

• boman

Medlem
    21 februari, 2004 vid 15:47

och hur gick det?

Bilder Gurra!?

• gurra1978

Medlem
    21 februari, 2004 vid 17:39

HAHA, idag missade du verkligen något Boman. Fy fan vilken skön dag. Inte ett moln på himlen, skön sydvästlig vind på 10-13 m/s, grymma vågor ute på fjärden. Jag testade en bakåtloop faktiskt och satte den som vanligt(med ett ryggplask smirk.gif)! Hur som helst det var stort där ute, inte vad jag är van vid. Tyvärr glömde jag kameran men det finns något mycket bättre. 20 min film + bilder!!!! Peter hade med sig DVkamera grin.gif

Angående de nya handskarna från JULA jag skulle utvärdera.
    Jag körde 1 h med dem och sen körde Robert lite freestyle med dem eftersom han frös med sina andra handsk kombination.

De här tyckte jag:
    1. Mycket varma och sköna, blev lite frusen om fingertopparna efter ett tag. Värmde mig lite på land sen var de bara att köra igen.
    2. Jättebra grepp mot bommen och absolut ingen tendens till kramp i varken händer eller underarmar, konstig men sant.
    3. Absolut den bästa handske jag kört med. Klart prisvärd (129kr).
    4. Nackdelen var att de gick sönder i sömmen efter Robbans freestyle session shocked.gif. Jag ska byta dem imorgon. Tror bara att de var ett måndagsex.

Roberts utlåtande var positiv. Han tänkte köpa ett par sa han. Han fick inte heller kramp och tyckte de var varma.

PS! Till er som fortfarande sitter hemma och surfar på steffos hela dagar och väntar på våren. SKIT i det nu, den är redan här. Bojkotta alla sportlovsaktiviteter och börja surfa istället!

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2004 vid 18:01

Gött! Bara det blåser nångång så ska jag oxå ut =)
    Vad är det för yta på insidan av handsken i greppet? Gummi eller väv?
    Jag funderar på handbollsklister eller nåt så att handsken biter sej fast i handflatan. Största problemet verkar vara att handen glider mot handskens insida…Men JULA-handsken verkar ju lovande! =)

• swe313

Medlem
    23 februari, 2004 vid 17:59

Hallå
    Här kommer lite bilder från Lördagen…
    Har klippt ihop en film men kan inte lägga den på FTP:n från jobbet och hemma har jag inget bredband frown.gif

• swe313

Medlem
    23 februari, 2004 vid 18:01
Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär på Lördag!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.