Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär sö

• Kapellskär sö

Publicerad av zurfman på 10 juli, 2011 vid 19:03

Kapellskär söndag.

Under den första halvtimmen jag var där blåste det bra för stora segel.
    När jag väl kom ut på vattnet med stort segel så ökade det bara så jag körde en havtimme med 9,5.

Bytte till 7,2 o planade med det en halvtimme (missade en halvtimme också när jag riggade).
    Sen blåste det ca 5-6 m/s nån timme o därefter 3-6 under resten av dagen (o jag var kvar lääääängge).

Synd om de killarna som kom efter mig, eftersom de missade den bästa vinden o även synd om badarna som skrämdes hem av några droppar som kom i samband med “stormen”, därefter var det soligt o varmt resten av dagen.

Sammanfattningvis kan man säga att det blåste bara riktigt bra 1,5 timma.
    Inte min bästa dag i Kapellskär, men det är ändå alltid härligt där (bra vatten, väldigt litet sjögräs också)
    Hur var det i södra skärgården, t ex Dalarö o Björkvik)?

herr-pelegrin svarade 13 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • herr-pelegrin

Medlem
    10 juli, 2011 vid 20:04

Söndag em var sämre än lördag em. Det gick endast att plana i byar. På kvällen dog vinden helt. I veckan ser ti – ons bra ut och på to ska det blåsa ordentligt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär sö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.