• Kapstaden

Publicerad av claus på 12 september, 2006 vid 10:11

Hej!

Jag kommer åka till Kapstaden på en jobbresa och kommer ha en helg ledigt då jag tänkte försöka hyra utrustning och windsurfa.

Finns det något bra surfcenter som ligger på ett schysst vågställe?
    Eller behöver man hyra bil?

Är det någon som vet var man kan hitta vindstatestik för Kapstaden?

MVH/Claus

musclecaesar svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    12 september, 2006 vid 10:24

Windfinder har lite statistik:
    http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_big_bay.htm
    Den tillförlitliga SO vinden som dras igång av termik blir inte stabil förrän i November och varar till Mars. April-Oktober får man förlita sej mer till lågtryck som drar in NV-vind och stort swell.
    Finns inte mkt till uthyrning, tyvärr, dock kanske man kan deala med surfshopparna om att hyra beg-grejor. Och du klarar dej inte utan hyrbil om du ska ta dej till surfet!

• mexi_

Medlem
    12 september, 2006 vid 11:35

Jag var nere i vintras och hyrde grejjor från Cabrina Kites som ligger på kitebeach nära Tableview beachfront. Jag hyrde ett komplett paket med 4 segel, 3 master, rrd fsw 85, våtdräkt och sele för c:a 3.500 kr – För 3 veckor!!! Seglen var från 05 och brädan sprillans 06, otroligt schyssta prylar som passade mig perfekt både i vågor och plattvatten. Kolla deras hemsida http://www.cabrinha.co.za/ och om du ringer kan du fråga efter Sean som är en kanonkille, han fixade verkligen allt och det var ”no problem” hela tiden. Förut så fanns det en avdelning på hemsidan om windsurfing, men jag hittar inte den nu, så de kanske har slutat med Windsurf, men det kan ju vara värt ett samtal och kolla i alla fall. Jag skall ner nu i december igen och har tänkt att hyra av honom igen, så om du ringer kan du väl lägga ut om det går att hyra nu för tiden?! Jag var i kontakt med ett antal andra butiker på plats nere i Cape Town och de var mer eller mindre seriösa och verkade inte så värst intresserade av att hyra ut! Jag var i kontakt med dem i Laangebaan, men problemet där var att man inte fick ta med sig prylarna där ifrån, och det vill man ju gärna så att man kan prova både vågor och plattvatten och de brutala spoten runt Cape point!!!

• musclecaesar

Medlem
    13 september, 2006 vid 19:25

Ska själv ner till Kapstaden i November och har varit i kontakt med två olika uthyrare av utrustning. Nedan kan du se de svar jag fått från dem avseende kostnader etc:
    Den utrustning jag frågade efter var en wave board, 3 segel, mast, bom, mastfot, mastförlängare etc.

Ur rental rates are as follows:
    In season r350 per day every 10 days one free
    We run mostly jp/starboard/neil pryde equipment 06/07
    And we provide kit as requested daily changes can be done regarding wind conditions

We do not have insurance deals, but do impose the following excesses
    Sail window repair each r 250
    Mast breakage r500
    Board nose repair r450
    Board snap r1000

Paul Wagstaff
    Neil Pryde, JP Australia. (Bay Sports)
    baysports@vodamail.co.za
    +27 21 556 7679
    +27 82 419 1091

Bifogat är en fil med offert från http://www.cabrinha.co.za

Ha en trevlig resa!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.