Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kapstaden i dec!?
-
Kapstaden i dec!?
Publicerad av debkausf på 8 juni, 2008 vid 17:56Jag planerar att spendera december månad i kapstaden. Någon som vet var jag kan hitta info om vindar o spots!
dr-feelgood svarade 16 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
@debkåusf 473246 wrote:
Jag planerar att spendera december månad i kapstaden. Någon som vet var jag kan hitta info om vindar o spots!
december blåser¨bra. Bo på Salty Crax, ett super schysst hostel i Bloubergstrand, 5 min från kitebeach, vill du ha extra schyssta vågor skall du ta dig till big bay. Bor du på salty crax kan du alltid samåka med någon av de massa andra kitesurfarna som bor där. Det är ett grymt hostel. Ring om du vill ha mer ifo, 0739929262
-
@debkåusf 473246 wrote:
Jag planerar att spendera december månad i kapstaden. Någon som vet var jag kan hitta info om vindar o spots!
Jag ska nog också dit en månad. Än så länge har jag bara fixat tjänstledigt. Vilka ska du åka med?
-
@Yann 474116 wrote:
Jag ska nog också dit en månad. Än så länge har jag bara fixat tjänstledigt. Vilka ska du åka med?
Drar dit med bruden, hon har bott där så hon har grym koll på det mesta men vad gäller surfet e de noll liksom. Lutar åt någon vecka i laangeban o resten på någon av stränderna söder k-staden längst med strandpromenaden. Ska passa på o flyga norr över å kolla in djuren på safari.
-
Åker oxå till Kapstaden men i slutet av Dec. Ska vara där 2 v med tjejen och svärföräldrarna + avsluta med en egen vecka=superfokus kite!
Låter nu definitivt som att jag ska ta in på Salty Crax sista veckan…Tänkte hyra ett hus med de övriga de första 2 veckorna.
Ngn som kan tipsa om område i kapstaden om vi vill ha beach(kite!) i närheten men ändå inte långt ifrån centrum? Ngt annat än Bloubergstrand att tänka på?
Tips på bra flygbolag? Har förstått att priserna rasslar iväg när det vankas julhelg.
/Fredrik
Logga in för att svara.