Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kära speedsurfers – något att bita i…

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 06:38

Om det är faster som är synonym så är det Robban som skrivit.
    Då är han god för 36,3. Och han lever som han skriver.
    Fortfarande ont i axeln efter junis kastfall.
    Vi som känner honom vet att ham kommer passera 40 knop
    inom en fjärran framtid. Skulle nån båt eller ö stå i vägen
    så väjer han inte. Han får väl snart ses som ett stort hot
    mot båtlivet i kalmarsund
    Kenneth grin.gif

• getwet

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 18:19

Bullshit han gör……. wink.gif Att segla i en ankdamm och sedan vara stöddig tycks gå bra wink.gif Kom igen Faster och segla hardcore någongång och släpp hörnflaggan mellan sandreven! Ingen av er där i ankdammen har sett en våg över 1 meter cool.gif
    Jag minns ännu vem som var snabbast på Haga i somras under samma förhållanden……tre stycken 08:or…. wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:14

Håller nog med herr Robert.
    Man seglar efter dom förhållanden vi har på hemmaplan.
    Skall vi sätta världsrekord så är det en annan sak.
    Sedan att jag hellre seglar våg och på Öland är en annan sak.
    Då ön har vågor som sänker dom flesta 08 or
    Palle

• faster

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 15:10

Get Wet var det inte du som sa att det var average speed som räknades och inga fjuttiga 2 sec. Alltså var jag snabbare än dig. Enl våra session hade du 27.0 i average speed och jag 27.4 under samma förhållande. Våran ankdamm är tillräcklig lång för att segla 1852m tillskillnad från eran som inte räcker till 1852m. Alltså har vi störst ankdamm. Om jag inte har fel så tror jag att även vågrekordet finns utanför Öland. F_n vi är ju bäst på allting. En som minns ännu. (0485)

• speedkenta

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 15:19

Fan kände för att logga in.
    Heja heja heja Robban.
    På dom bara

• getwet

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 18:29

Bah…Eftersom vi ingen “raka” har att spätta järnet på här i Sthlm för en nautisk så vill jag bara påpeka att den gången vi körde ihop….på ankdammen Haga var jag snabbare på nautisk mile.. wink.gif Samt 2sec, och display…. wink.gif. Att du sedan blev ifrånåkt av ytterligare två 08:or kan kanske tas upp vid ett senare tillfälle.
    Något som vi här runt huvudstaden länge undrat över är varför det inte kommer fler average tider över 30 knop på ett av Sveriges bästa speedspots…en enda person mig veterligen har lyckats. I Sthlm kan vi räkna upp ett antal…Culing, Johan, mig själv, Jimmy, Jona, Boman, (seglat på Sthlmsvatten, Boman i Norrtälje) kanske finns någon till som jag glömt samt antal stycken som närmar sig, och som passerat 30 på 2sec. Och detta med betydligt sämre förhållanden……. confused.gif confused.gif wink.gif
    Så nu undrar vi, vad fan pysslar ni med där nere egentligen??? Är det felvallat? Skit mellan bräda och fotstropparna eller? wink.gif tongue.gif Lepra i skothanden kanske?

• culing

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 19:46

Fler munhugg, eller som man säger:
    -Hellre en liten kuslig liten grek än en gräsligt liten kuk!

• speedkenta

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 20:04

Och guds straff kom med en gång.
    Nu får ni snö och kallt.
    Sen kan ni era 08 ta GPSen och åka på isen.
    Titta sen ner Europa (Öland)
    Där det är varmt och vi surfar fortfarande
    blush.gif blush.gif blush.gif

• rasmus_w

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 20:15

Hörrö, vi får nog bara snö, inte is. Och jag har alltid velat surfa i snöfall nån gång, så det har väl sina positiva sidor det med.

• faster

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 06:33

Å f_n använder ni valla, nu kommer ju snön till er också. Förstår nu varför det heter SkidSport.

• jester

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 06:53

Svar till:

Get Wet var det inte du som sa att det var average speed som räknades och inga fjuttiga 2 sec. Alltså var jag snabbare än dig. Enl våra session hade du 27.0 i average speed och jag 27.4 under samma förhållande. Våran ankdamm är tillräcklig lång för att segla 1852m tillskillnad från eran som inte räcker till 1852m. Alltså har vi störst ankdamm. Om jag inte har fel så tror jag att även vågrekordet finns utanför Öland. F_n vi är ju bäst på allting. En som minns ännu. (0485)

[/ QUOTE ]

Hmmm… Är det inte två västkustbor som toppar dom viktigaste rankingarna??
    Surfans 34.1 på 500 meter är ju MYCKET respektingivande. Mer än vad de flesta har på 2sec…

T.o.m jag har ju 32.6 på 500 meter… Men så kör vi inte på nån j-vla insjö heller… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 07:43

Vet du varför ni ligger i topp.
    Vi har fullt upp med att ta bekämpa varandra.
    Så vi har inte sett vad ni har presterat grin.gif grin.gif
    Lite kul måste vi få ha nu när vintermörkret släcker dom norra ödsliga delarna av landet.
    blush.gif
    Kenneth

• jester

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 08:14

ah… jag förstår. ni gör upp om vem som skall få äran att utmana oss? smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 09:32

Precis
    Om du bara visste vad det kostat.
    Varenda en här har köpt och köpt.
    Tyvärr så verkar inte gräset försvinna.
    Om du går in på vår webbcam har vi inget vatten heller.
    Men annars är allt bra.
    Om jag skall vara ärlig jag har nog inte varit med om en sån
    köpnoja på 15 år.
    Men vad som är roligt är att det verkar som hela den medelålders surfargenerationen väntat på detta.
    Det verkar faktiskt som North Thommen fått fram bra grejor

Angående tävling så att köra en på höst med gräs är nog inte riktigt rättvist vi får ta våren

Kenneth er man på Öland

• getwet

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 13:29

Om Gud straffat någon så är det väl er…..Hellre snö på vintern än sjögräs en hel surfsäsong!!!! Eller är sjögräset bara en täckmantel för att ni inte får någon fart i bitarna, en bluff helt enkelt. Och Moster, nej fan, Faster ska de ju vara, 2 sec på 36 knop ser onekligen skum ut i filen…jag har sagt det tidigare och säger det igen, MAN FÅR INTE STÅ PÅ SANDREVEN OCH SLÄNGA GPS:en TILL VARANDRA FÖR ATT FÅ BÄTTRE SPEED….sluta upp med sådant nu Speedkenta och Moster! Det är inte heller tillåtet att åka rätt in i klubbhuset…Att man ska behöva ta det om och om igen!

Och käre Faster (är du moster eller faster?)har du inte begripit att man ska valla, sexvax vallar vi med… blush.gif Inte undra på att ingen får någon fart där nere…ni har ju missat sexvaxet!

Till nästa säsong är det nog läge att göra om Haga Park surfcenter till ett Rehab center, såsom ni gnäller dagarna i ända över skruv i foten och axlar ur led. Glaslirare…går sönder stup i kvarten! Här i kylan dras vi bara med prostata problem men vi håller ihop delarna. (oj vilken passning jag gav er där..kan ni hantera den? wink.gif)

Hur var det nu igen, hur många var över 30 i average hos er? wink.gif wink.gif smile.gif Nu menar jag inte åldern alltså…knop!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kära speedsurfers – något att bita i…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.