Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Karibiens sydkust
-
Karibiens sydkust
Publicerad av kasimir på 12 juni, 2007 vid 20:25Gott eftermiddagssurf på Towerbeach. Undertecknad skötte brädan, flickvännen skötte kameran.
Alla ska köra lastbil till surfet så bidrar vi till skönare klimat.zo0 svarade 17 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Du, jag har sätt det på flera håll att folk håller bakhanden uppochner som på bild 4. Varför satan gör man det?
-
Det gör jag faktiskt inte jag. Jag tyckte också att det såg ut så när jag kollade igenom bilderna innan, men jag zoomade in och jag håller faktiskt bommen som vanligt. Synvilla kallas det.
-
Jaha okej.. ser ut som det men det är ju du som åker o du borde veta bäst.. Men vet du varför dom som gör det gör det?
-
Bara för att jag är äldre än du betyder inte det att jag är oraklet i Delphi.
Barn håller ju i kritor på samma sätt, eller så är det för att dem runkar för mycket. -
Ar detta svensk kiting i vagor, eller passerade det en smugglarbat…typ alldeles PRECIS innan fotona togs???
OK, nar jag halsade pa i eh…tank….eh, vastkaribien varejunte sa mkt vagor dar heller..ibland.
Snygg…dag i alla fall.
Vind till alla, hej.
-
zo0;389873 wrote:Jaha okej.. ser ut som det men det är ju du som åker o du borde veta bäst.. Men vet du varför dom som gör det gör det?
Fråga på vindsurfingforumet, där är det standard att vända den handen som man håller närmast masten, ger helt klart ett skönare grepp … kan det vara gamla windsurfers där det sitter i ryggraden? vetfan…
-
@zo0 389869 wrote:
Du, jag har sätt det på flera håll att folk håller bakhanden uppochner som på bild 4. Varför satan gör man det?
Man (läs ”jag”) gör det dels för att få en bättre vinkel på handleden och dels för att låta ryggmuskulaturen ta upp en del av den kraft som biceps och underarm annars får dras med. På så vis kan man spara både handled och armmuskulatur om man t.ex. är lite utmattad i armen av ihärdig självbefläckelse, långvarigt windstreak eller idogt lättvindssurfande.
-
@sourra 390127 wrote:
Man (läs ”jag”) gör det dels för att få en bättre vinkel på handleden och dels för att låta ryggmuskulaturen ta upp en del av den kraft som biceps och underarm annars får dras med. På så vis kan man spara både handled och armmuskulatur om man t.ex. är lite utmattad i armen av ihärdig självbefläckelse, långvarigt windstreak eller idogt lättvindssurfande.
Asssså det låtter vettigt.. så om man tänker efter igentligen är det bara ni gubbar som håller så 😉
Logga in för att svara.