Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Session › Karlskrona
-
Karlskrona
Posted by matte_c on 6 oktober, 2005 at 09:06Verkar som det ska blåsa åtminstone lite på söndag 9/10. Prognosen lovar 8-9 ms SV. Alltid nåt. Nån som är sugen på att hänga med ut till torhamn, rigga grejorna, dricka kaffe, svära över windguru, testa att launcha i stiltje, packa ner grejerna och sen åka hem? Menvafan man tar väl alla chanser till surf innan isen hinner lägga sig?
/0703-429346tuben replied 19 years, 1 month ago 3 Members · 24 Replies -
24 Replies
-
Det blev fan helt ok åkning idag! Vindens obligatoriska mojnande när man precis riggat färdigt tolvan ser jag nu tillbaka på som en lustig tillfällighet. På jobbet hade de självklart förståelse för att man ville surfa en timme på arbetstid och det var ingen som kollade snett på en när man stämplade in halv fem istället för halv fyra. Sån attityd får en att må rätt fint inombords och tänka att då och då finns det glimtar av medmänsklighet även på ett sånt ställe som karlskrona.
Onsdag är nästa dag i almanacka med ett K i markerat. Det kommer blåsa SV mellan 6-8 ms. Inte Cabarete precis, men ännu så länge är jag inte fin nog att tacka nej till skitvindar. Så nu hoppas jag att få lite sällskap bland fåren och kossorna därute!
-
matte:
Vi drar ett gäng från ronneby till falkenberg i helgen. Åker fredag runt fem hem på söndag.
Gratis boende. Snacka med piggen o ring mig sen -
Fan också, kan inte haka på – ska till stockholm på lördag. Drygt, hade varit grymt kul annars. Jag säger till piggen.
-
Otroligt nog blev det några vändor på gissleviken trots allt. Vad är det för tomtar som jobbar på foreca egentligen? Är det de som inte fått jobb nån annanstans som får anställning där? Man är lite less på att åka ut, rigga upp skiten, och sen sitta och glo och längta efter en vettig väderlekstjänst.
Imorgon fredag ska det i varje fall blåsa 7-9 SV. IRL är det väl vindstilla som vanligt. men skulle det börja vaja lite i träden drar jag ut.
/M
-
Fan vad det pungade på idag, man var överriggad tom med jens 7’a. Imorgon blir det 6-10 V. Då drar vi igen.
-
ser rätt lovande ut tis-ons
Nån som ska ut. Hinner inte tisdag men onsdag.
-
Ska man ut? SKiter björnen i skogen? Kan jag bara få tag på en 10’a åker jag ut med grym motivation. Annars åker jag uppgivet ut med vetskapen att en 12’a är för stor. men man pallar ju inte vara hemma när det blåser. Du råkar inte ha nån liten drake som ligger och skräpar tuben?
-
Visserligen ser även imorgon eftermiddag rätt lockande ut. 10-13 i vindriktningarnas volvo 740, SV! Är du säker på att du inte kan tobbe?
-
ja säker.
har en gammal rrd 10kvm liggades. du kan låna den om du vill. En gammal trokänare.
Jag har lite grejor i k-na hos markus som jag behöver. Kan du ta med dem nästa gång matte?
Vi kan vell höras imorgon. Funderar på lindö-onsdag
/T
-
tjena grabbar! tänkte ta mig ut till Habo imorgon, tisdag. Om någon ska ut dit så slå en pling. 0739 16 26 36.
Jag kommer att försöka vara där vid 10 tiden.
Hade varit nice om nån annan också glider ned!
vi ses där! -
Givet tuben! vad är det för grejer? Sminkväskan? Hårfönen?
Skojar bara hänger gärna på ut till Lindö imorgon om jag kan låna en 10’a av dig.
Skulle inte ha nåt emot att ta en trip till Habo nån gång, inte just nu kanske. Hur långt är det dit?
/M
-
snackade med piggen precis. vi sa att vi kan träffas vid McD i vedeby strax efter 13 och samåka ut. finns tre platser inkl dig matte.
tobbe 0709395938
Log in to reply.