Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Karlskrona surfbart? – Dax för gear

• Karlskrona surfbart? – Dax för gear

Publicerad av chopsting på 3 juni, 2011 vid 15:08

Tjenare allesammans!

Nu har jag lyckats skrapa ihop tillräckligt med pengar (tror jag haha(~9000kr )) för kitesurfing gear. Men något som tynger mig lite är att min kompis inte har råd, och då verkar det bli endast jag som kitesurfar i sommar… Känner ingen som håller på med det heller… Landa/Starta…

En annan sak är det är väldigt få områden där det är långgrunt och ställen där det är långgrunt är det stenigt… Börjar undra om jag bor tillräckligt bra för att kunna börja kitesurfa….

Så min fråga blir, är det någon i Karlskrona trakten (Närhet av högskolan) som sysslar med kitesurf? Ni som inte bor i Karlskrona låter det som jag har någon chans att syssla med kitesurfing som ’lone wolf’ dvs jag är ensam om det?…
    Har tagit kontakt med någon vid namn Tobias som har en surfskola i Köpenhamn som möjligtvis (förhoppningsvis) kommer hit till Karlskrona för att lära mig lite men, lite extra input från Surfzone kan bli vågbäraren om jag köper gear osv!

Robin

supersystem svarade 13 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • supersystem

Medlem
    3 juni, 2011 vid 16:32

Visst finns det bra surf. Dock i Torhamn (25 minuter med bil från Kna). Vet inte om fler spots dock – kanske det finns.

Själv är jag nybörjare i år, och väntar på lite gear själv innan jag ger mig i vattnet.
    Var och kollade Torhamn igår och då var det 8 kitare ute på vattnet, så visst finns det fler här nere.

• chopsting

Medlem
    3 juni, 2011 vid 16:47

Fan vad härligt att du med blir nybörjare i år, kanske kan ta och åka lite tillsammans då?
    Tar en timme med buss, kan väl börja ta mig ut dit så man kan lära sig av andra innan man vågar sig ut själv här borta 🙂

• supersystem

Medlem
    4 juni, 2011 vid 14:33

Visst kan vi samåka. PM:ar dig när jag ska ut nästa gång.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Karlskrona surfbart? – Dax för gear

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.