Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Karlstad Kitare
-
Hej J-O !
Kul med en lokal återförsäljare i Karlstad !
Har du tagit dig an Slingshot också? Inte illa ! Släng in en blänkare här på Steffo när du får lite grejer att visa upp så kommer vi och kollar.Ser fram emot testerna och festerna ! MVH / Rikard
-
Hey rikard, när vindsurfar du? Kitear i lättvind och kränger på de riktiga grejerna när det brallar i?
Själv tog jag vindsurfpremiären igår. Kass vind men vafan, måste ju ut på vattnet.
-
Ja, tanken var att Kiten skulle bli ett lättvindsalternativ till vindsurfingen. Jag har mest vindsurfat utanför Kristinehamn vid min stuga som har perfekt läge vid sv vindar. Bräda ligger i Kristinehamn men jag bor i Karlstad så det blir inte så mycket vindsurfing nu..
Vart vindsurfar du? Kör du också enl lättvindsalternativprincipen? -
Hellooo…ni vet väl att det redan finns en lokal återförsäljare i karlstad när det gäller kites, kurser m.m…. http://www.tailwindsurf.com Det var ju där du gick kurs ju JO! 😀 Men kul att det blir lite konkurrans…hehe. Är det du som står bakom företaget JO?
-
Kul att du e igång, kanske blir jag den 1:a kunden, eller ?
Good Luck !
-
Okej, nej jag kör vindsurf hela vägen. Men det innebär ju inte att man inte kan köra ihop.
Har för övrigt räddat en kajtares bräda ute på Kattfjorden.Det blir oftast surf på skutberget för mig, sen ut lite runt om på hammarö och så.
Ta med dig brädan in till Karlstad, det finns förvaringsmöjligheter genom cwc (Carlstad windsurfing club) http://hem.passagen.se/cwcvindsurfing/ dock så uppdateras inte sidan så ofta…
Vart kajtar du?
-
Japp, ni har fått konkurrans, det är Björn och jag som står bakom företaget. Björn kommer bla att ansvara för kurser och drinkar vid after-kite.
J-O -
Det är bra JO, hoppas att det går bra för er. Jag är inte med i tailwindsurfföretaget ifall du trodde det. Jag surfar bara, inga buisness för mig inte!
Ha det!
-
Eftersom jag köpte min kite förra sommaren och har inte haft så många möjligheter att komma ut så är jag en riktig grönis än så länge. De gångerna jag varit ut har blivit på bomstad och getingbergets badplats på hammarö. Tänkte prova Arnön också när det blir läge.
Vad kör du på för vindsurfing grejor då? Jag har en RRD Twintip på 96L. -
Okej ja de flesta i Karlstad är grönisar tror jag.
Men sporten är ju inte helt etablerad och ganska ny så…
Jag kör på en JP freestyle 113. Nyinköpt faktiskt, hade en freeride innan, så nu är det ut och trixa som gäller. -
Tackar för ditt lycka till, vilket innebär “special price for you my friend” Vi ses när det blåser.
mvh
Jan-Olof -
Självklart om det blir vind.
Vet någon hur prognosen ser ut för vänern? -
Ser lite dåligt ut, kanske kan funka söndag.
Vi tänkte prova Henriks Psyco 2 om den hinner hem.
Logga in för att svara.