Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos 2008

• duaneloken

Medlem
    22 maj, 2008 vid 07:00

Var på KARPATHOS I höstas. En vecka med konstant ihållande orkan. (dygnet runt) Vi bodde på haket vid chicken bay. Billigt och trevligt. God frukost ingår och serveras av en före detta moussad general. Man fick ordentliga stötar varje gång det var duschdags. Generalen sa att det var “normalt”. Inget för vågsurfaren. Vi hyrde prylar på club Mistral. Bra grejor men blev mobbad av de söta tyska instruktörerna i dyra solblekta shorts. De skickade iväg mig underriggad hela veckan. -Too much wind, katapult time for you! sa de och hånlog. Hårt för egot men i sanningens namn så suger jag j på den här sporten…än så länge. Använd handskar för kontorsnävarna.

• kalllek

Medlem
    13 juni, 2008 vid 11:43

Åker ner till Karpathos mellan 10 – 17 juli. Tjejen är med och solar på land. Någon som vet om det finns någon skugga för henne?
    Har bokat en Syncro Move 104 RD under den tiden. Väger 86 kilo men läser på detta forum att det blåser som attan där så det blir nog bra.
    Kan någon säga vad dom bokade för grejer när dom åkt dit, det finns ju 3 bukter att köra på…är det bara i Devil och Gun bay som det blåser så man kan bränna runt med den brädan och en 5.5 – 6.0 segel i min vikt ?

Längtar!

• larry

Medlem
    13 juni, 2008 vid 12:03
    KallleK;474748 wrote:
    Åker ner till Karpathos mellan 10 – 17 juli. Tjejen är med och solar på land. Någon som vet om det finns någon skugga för henne?
    Har bokat en Syncro Move 104 RD under den tiden. Väger 86 kilo men läser på detta forum att det blåser som attan där så det blir nog bra.
    Kan någon säga vad dom bokade för grejer när dom åkt dit, det finns ju 3 bukter att köra på…är det bara i Devil och Gun bay som det blåser så man kan bränna runt med den brädan och en 5.5 – 6.0 segel i min vikt ?

Längtar!

Sök lite få forumet så får du mer info om Karpathos än du behöver.

Vinden går ju upp och ner även på karpathos, men det är rätt sannolikt att du får några dagars segling med 3,7-5.0 även med din vikt.
    Jag har varit där ett par gånger och mest seglat i chicken bay och har använt 4.2 och 4.7 minst hälften av dagarna. (80kg).

Du kan köra i alla vikarna och även segla mellan vikarna:
    Devils Bay=Blåsigast
    Gun Bay=Nästan lika blåsigt ganska choppigt
    Chicken Bay=Platt, byigt, men väldigt blåsigt avän här. Lite mysigare ställe.

Blåser det 3,7 i devils bay kan du köra 4.2 i chickenbay. Typ.

Det finns bättre ställen att sola på. Skugga finns inne på centren. Bästa skuggan finns i baren i chicken bay.

//L

• aronh

Medlem
    23 juni, 2008 vid 11:55

@KallleK 474748 wrote:

Längtar!

Jag kom hem igår och har haft två grymma veckor. Jag åkte dit med 5.0, 4.4 och en 77 liters bräda och har seglat alla dagar förutom två. Första dagen när vi kom blåste det inget sen var det en dag med tokmycket och då hyrde vi en moppe och körde runt lite på ön. Sen var det en dag med ganska byiga vindar och det var väl inte riktigt 5.0 och 77 liters som gällde snarare 6.0 och 105 liters freestyle eller stora slalomgrejer om man så önskar. Men jag var ute iallafall och planade stundtals. Annars har det varit nästintill perfekt varje dag.

Den brädan blir nog bra. Det är bara att välja vilken vik man vill efter förhållanden och vad man är sugen på. Jag körde en del i Chickenbay som jag gillade skarpt. Kunde vara aningen byigt men det var inte så farligt bara man var tillräckligt ‘poweruped’. Men å andra sidan var det knasbyigt inne vid stranden i gunbay. Längre ut var det jämn vind men då hade man massiva chops att kämpa mot. Jag körde några gånger i Devilsbay med 5.0 och det var en ren dröm. Inne vid stranden var det bra tryck och platt som ett golv. Byt bara bräda om du vill det funkar bra så länge det inte är fullbokat.

• kalllek

Medlem
    23 juni, 2008 vid 15:21

Mmm…det låter nice! Det blåser säkert ännu mer där om 20 dagar än nu. Har väl velat en del kring brädvolym men såg nu att Syncro 104 som jag bokat verkar hyfsat poppis där eftersom det inte fanns några kvar när jag kollade. I princip alla freeridebrädor verkar ganska hårt bokade på Club Mistral, lättare verkar det att få tag på små wave/freestyle brädor. Om jag inte tagit en Syncro Move 104 så hade det väl blivit en Syncro Style 94, men jag har inte någon erfarenhet av att köra freestyle. Får försöka prova en om det finns någon över vilket ser lite tveksamt ut då det verkar hyfsat hårt bokat under den perioden. 18 dgr kvar tills man står på den 🙂

• klang

Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:04

Jag och Tobhed kommer att vara i Karpathos första veckan i Augusti, får man sällskap av någon annan svensk då kanske?

• bjornen

Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:50

Klang: var det inte du som hade gjort en trevlig film från Karpathos speedtävling eller var det någon annan ? Var kan man tanka den ?

//Björn

• speedjanne

Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:39

Gött vatten i Chickenbay!

Åker dit om en månad

• speedjanne

Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:44

Mer chicken bay,en av dom mindre blåsiga dagarna

• klang

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:59

@Bjornen 477682 wrote:

Klang: var det inte du som hade gjort en trevlig film från Karpathos speedtävling eller var det någon annan ? Var kan man tanka den ?

//Björn

Jajemen, Jesper hostar fortfarande filmen,
    http://www.kinnas.com/swespeed/movie…pathos2007.avi

Eller kolla denna tråd:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=435027

• tobhed

Medlem
    26 juni, 2008 vid 11:25
    Speedjanne;477732 wrote:
    Gött vatten i Chickenbay!

Åker dit om en månad

När kommer du att vara där Janne?

• speedjanne

Medlem
    26 juni, 2008 vid 11:42

24/7 en vecka

• tobhed

Medlem
    26 juni, 2008 vid 11:50

Då missar vi varandra precis , lite trist….
    Du var väl där förra året? Har dock inte sett några GPS-tider från er nät ni var där förra året, blåset det inte tillräckligt eller? Hur pass bra skulle du annars säga att stället är jmf med TT eller Fiskebäck?

• imported_macts

Medlem
    26 juni, 2008 vid 15:02

tobhed & klang: Vilka datum åker ni? Är jävulskt sugen att försöka hitta en sista minuten flygstol och åka dit…..är i och för sig inte klarerat med frugan än………

• klang

Medlem
    26 juni, 2008 vid 18:12

@MacTS 477967 wrote:

tobhed & klang: Vilka datum åker ni? Är jävulskt sugen att försöka hitta en sista minuten flygstol och åka dit…..är i och för sig inte klarerat med frugan än………

Till: Karpathos, Från: Köpenhamn/Kastrup
    Avgång: Sön 3 Aug 08 – DK483 (MYTRAVEL AIRWAYS)
    Avgångtid: 06:30 Ankomsttid: 10:55

Till: Köpenhamn/Kastrup, Från: Karpathos
    Avgång: Sön 10 Aug 08 – DK484 (MYTRAVEL AIRWAYS)
    Avgångtid: 12:15, Ankomsttid: 14:50

Klart att du ska boka om mackan 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.