Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos ?

• Karpathos ?

Publicerad av mwp på 26 juli, 2005 vid 18:49

Nu har jag bokat en resa slutet
    av aug med Apollo.Nu funderar jag på
    att ta med egna grejer istället
    för att hyra. Hur packar ni prylarna
    förutom med bubbelplast. Trycker ni in
    segel,mast&bom tillsammans med brädan
    i en stor boardbag.En fråga till vad det
    kostar att ta med.Ska kolla med apollo
    också.
    cool.gif MWP

larry svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • fjant

Medlem
    27 juli, 2005 vid 07:55

Jag reste med apollo förra året och betalade inget extra för att ta med grejjerna. Men det fins en viktgräns på 30kg eller nåt, så man får packa kläder och sånt trams i handbagaget.
    Hur mycket prylar tänkte du ta med? Ska du ha med mycket grejjer kan det nog va bra att dela upp bagaget, annars blir det tungt för lastarna, och dom hanterar grejjerna som skit….

/Fjant

• mwp

Medlem
    27 juli, 2005 vid 08:44

Tänkte ta med en 90l bräda och två segel ett 5.4 och
    ett5.0 eller 4.7.Övrig packning är nog inget problem
    då fam följer med.Men hur är smartaste sättet att packa?
    Då jag bara har en stor board bag.
    cool.gif Mwp

• jakob_s

Medlem
    28 juli, 2005 vid 18:01

Från vad jag har hört om karpathos så bör du nog byta 5,4an mot 4,0. wink.gif

• fjant

Medlem
    29 juli, 2005 vid 06:27

dom prylarna får du nog ner i 1 boardbag. rulla ihop bägge seglena i en rulle, det blir stadigare så. dra på
    bubbelplast el. dyl över brädan, så mycket som får plats. Jag tillverkade en nos och en akter av kartong som jag drog över brädan. Skyddda masten! Läste nåt smart häromdan att klippa av en PET flaska och sätta på maständen. Skruva ur fotstropparna och glöm inte luftskruven!!! shocked.gif
    Hängseletampar, segelbagar, och annat smått packar du i annat bagage för att få ner vikten på surfprylarna.

Nu e det bara å trycka ner i bagen, Lycka till!

Finns säkert nån annan här med mer/bättre tips än mig. jag har inte rest så mycket… blush.gif

/Fjant

• _frippe_

Medlem
    29 juli, 2005 vid 09:53

Jag brukar inte packa ner något annat än brädan i boardbagen. Ju tyngre den är desto hårdare landar den när lastarna kastar omkring den. Jag köpte liggunderlag för ca 40 kr styck som jag har byggt en extra vaddering för brädan med. Segel och master transporterar man lättast i en segelbag typ Neil Prydes streamlined. Bommen kan man skicka löst på bandet (vira in i lite bubbelplast) om den inte går att plocka isär och lägga ner i segelbagen.
    Ett annat tips är att skriva FRAGILE och TOP LOAD, PLEASE på boardbagen, har man tur så kanske någon bryr sig om det smile.gif

• mwp

Medlem
    29 juli, 2005 vid 17:02

Tack för alla tipsen.Apollo skulle ha
    800 spänn för windsurf utr upp 30 kg.
    Står ändå i valet o kvalet ta med grejer
    eller hyra. Då fam ska med.
    smile.gif MWP

• canoya

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 14:07

Skriv gärna och berätta om Karpathos när du kommer tillbaka. I senaste SURF hade de en artikel men lite info på svenska från någon som varit där är ju ännu bättre.

• larry

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 14:57

Svar till:

Skriv gärna och berätta om Karpathos när du kommer tillbaka. I senaste SURF hade de en artikel men lite info på svenska från någon som varit där är ju ännu bättre.

[/ QUOTE ]

Har varit där i sommar för tredje gången. Den här länken kanske kan intressera dig…….

Karpathos reseberättelse

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.