Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Karpathos…..lite info och bilder
-
El_Duderino wrote:Någon som seglat LUV spot, hur är där? Värt att ta med vågisen för det?
Jag tänker mig annars att det blir uteslutande hardcore freestyle vid devils bay typ..130E för en månad är bra!
LUV spot är inte ett vågställe i direkt mening, utan snarare ett ställe med sdieshorevind och stora dyningar. Ligger mitt ute i ingenstans, men en härlig strand med getter och nakna tyskar!
-
Det måste vara något genetiskt!
Min fru blev ganska förvånad när hon låg och solade på ett lite avsides ställe på stranden, helt plötsligt dyker det upp en tyska som lägger sig ca 2m från henne och börjar klä av sig!
Själv blev jag ganska förvånad när jag kom in från vattnet, hade hon varit 30 år yngre så hade väl inte vqrit helt fel ;), men en 60 årig nudisttyska…
-
Skall man ha med sig icke-surfare skall man bo i Amoopi.. Du hyr en moppe och är i Afiartis (Surfstället) på 10 minuter.. plus att det alltid är bra att ha en moppe där.
Luv-Spot är som sagt inte ett vågställe.. men i jämförelse med de andra spotsen så är vågorna större, men det blåser BETYDLIGT mindre där. Anledningen till att det är så vindsäkert är ett vindfenomen. ALL vind (typ) som kommer från västra sidan av ön går igenom en dalgång i berget och kommer ner vid devilsbay. För att det skall blåsa vid luv-spot bör det blåsa “vanligt”.. :o) Bra ställe vid vind dock!
Skall du träna freestyle är nog speed-lagunen eller “chicken bay” bäst.. Där ni kan tälta gratis.. ;o) Många gör det..
// Erik
-
Ok, tack för handfasta tips!
Vad är det som gör Amoopi till ett bra ställe för icke-surfare?
-
Amoopi är öns “turistiska” centrum med sköna sandstränder och allt annat som hör en solsemester till (restauranger, utflyktsmål etc.).. Det som är skönt är att moppeturen på morgonen bara är skön till surfet.. man känner hur vinden ökar och ökar för varje meter du kör.. :o)
-
Någon som känner för att tälta i en månad??
Förresten om man tältar … finns de restauranger o liknande vid surfställena?
-
Tältade förra sommaren (dock inte på karpathos), denna gången blir det fan betong i väggarna!
-
Haha.. Jo jag kan förstå det, så länge priset är ok så är det värt det!!!
-
Pakke wrote:Någon som känner för att tälta i en månad??
Förresten om man tältar … finns de restauranger o liknande vid surfställena?
Har för mig att det finns en restaurang precis i anslutning till själva surfcentrat, kommer inte riktigt ihåg vad den heter. Kolla gärna på http://www.windsurfing-karpathos.com och http://www.club-mistral.com där finns info om spots, uthyrare, boende och mat!
-
kan iofs bli lite tjatigt att äta på samma grekrestaurang morron middag o kväll…
goare o kunna laga själv! -
Maten är helt ok, menyerna är ganska omfattande.. 4-5 Euro för en mättande lunch/middag. Sen kan man åka in till Pigadia eller nån annan större stad och äta gått på kvällen!
Skall man bo där under en längre tid är det kanske bra med nåt litet kök..
Logga in för att svara.