Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Karpathos Speed 2013 – King of Paradise
Taggad: karpathos, king of paradise 2013, speed
-
Karpathos Speed 2013 – King of Paradise
svartepeter svarade 11 år, 2 månader sedan 17 Medlemmar · 41 Svar
-
News Juli 2013
17.7.13 7-8 Bftschöner Starkwind aber unsere Gäste werden surfmüde….
-
Fortsätter det så här så packar jag nog även med Racing Blade 4,9… Makalöst med vind på Karpathos hela Juni och fram tills nu, och proggen framåt 10 dagar är stark..!
-
Det finns fortfarande platser kvar på planet!
Kolla sista minuten på Apollo och Airtours.Karpathosspeed.com
-
Inga pilar ens en gång för oss som stannar hemma… 🙂 Lär bli kort broms-sträcka på planet iaf… 🙂
-
Snälla som nu packar det sista. Vv ta med GoPro om du har. Ställ in på 1080 30 sec.
Och ta gärna med stillbildskamera också med optik så kan vi göra resan lite mer levande här på konen. -
Sitter nu och väntar på att lyfta …..,
Bagage gubbarna river ut en del av det dom lastat på för att få med våra vindsurfingprylar
Dom tyckte nog det var säkrast så för att få en säker och trevlig flygtur ner till Karpa
Först hade dom tänkt lämna allt
Ha ha lite dålig stämning på övriga resenärer kanske
Men windsurfarna med familjer myser -
Konstigt att dom inte lär sig. Var ju samma historia för några år sen. Var lite kul att vara vindsurfare när dom säger att vi tyvärr blir försenade för vi måste packa om planet pga all surfutrustning… 🙂
-
Dom verkar ha kommit fram nu iaf. Har sett ett par kända segel på http://www.chris-schill.com/ (web-kameran, alltså)
-
Vi har haft en perfekt första dag.
Inte helt uta spänning.
Upp typ 03.40 och på Landvetter runt 05.30.
Mycket folk på flygplatsen.
Nytt för i år är att man inte får köpa sprit i Taxfreen.
Sedan till flygplanen.
Vi såg att packarna stoppade in allt utom våra brädor,
Väl på planet så klargjordes att Surfbrädorna inte fick plats.
Efter lite prat, så bestämdes att alla Taxfria varor till de hemvändande typ 30 lådor
skulle pacKas av och våra surfprylar skulle med.
Kaptenen sa att prio är vanligt bagage, surf och sist taxfree.
Efter 50 min försening kom vi iväg, men medvind så var vi nere kl 13.00
Typ vid 14.15 var första på vattnet. Fin dag med 10-15 m/s. precis lagom för 6,3.
Macke först ut och fick till det bra med vältrimmade prylar. Vi andra med helt nya grejor gjorde vårt bästa och hoppas på att ge Macke en match senare i veckan.
Bäst i början sedan glesare mellan byarna.
Vid 17-tiden pacakde vi oss till hotellen. (de flesta på SoS)
Lite softa vid poolen och sedan har vi kalasat på den fina maten och dryckerna, Mythos, Ouzo lemonad Box Orange osv. Nu är vi lite småtrötta och ser fram mot en fin och blåsig morgondag.
Bilder kommer, men min kamera är kvar i viktvästen.
http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=forum&forum=2&val=50056 -
Underbart med dramatik! Tur att det löste sig, och frågan är ju hur det gick för dom som inte fick sin sprit på hemresan… 🙂
Fortsätt gärna med rapporter för oss som blev kvar hemma och bara har web-kameran att kika på under dagarna… 🙂
-
Vid vilken tidpunkt står ni samlade framför web-kameran och vinkar?
-
Första eventdagen.
Lagom vind för 7,0 segling hela dagen.
Bäst enligt mig på morgonen.
På eftermiddagen så körde jag mycket GoPro istället för att jaga speed.
Macke var outstanding idag med. Blir därmed vinnare av King of the Day.
Men tyvärr i övrigt bara Daniel och jag över 33 knop på 250. Det är lite tunt med deltagare i år. Dirk Jan med hjärtproblem, Adrian Kezele åkt hem till sjuk pappa..
Så med årets regler räknas inte den här dagen i totalen. Annars är vi nöjda med dagen.
Lite skärmdumpar från mina filmer:
Logga in för att svara.