Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos+boende??

• Karpathos+boende??

Publicerad av p-malmkvist på 25 augusti, 2008 vid 09:55

Funderar på att ta en sista minuten till Karpathos.. Alternativen är ospec eller bara flygstol..

Vad kostar det att hyra moppe om ospec boendet skulle visa sig ligga långt ifrån surfstränderna?? Samt hur lång tid tar det att korsa ön på en sådant transportmedel..:wink:

Hur är det med hotell nära surfstränderna devils-bay, gun bay etc, priser och tillgänglighet, tips på bra hotell?

Är det som på många andra grek-öar att lägenhet/hotellägare står på flygplatsen/båthamnen och erbjuder sina rum till turisterna?

jstrom svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bigblue

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 20:07

Jag betalade ca 850 kr för en veckas moppehyra. Vi bodde på Hotel Poseidon (10 min för Gun bay). Den närmaste ställe du kan hamna på om du åker med Apollo är Amopi Bay. Det tar ca 20 min med moppe till surfställena. Men det finns också flera lägenheter att hyra i direkt ansllutning till Gun Bay och Devils Bay. Kolla hemsidorna för Club Mistral och Chris Schill. När vi anlände var det ingen som försökte sälja på oss något boende.

• tobhed

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 21:14
    Bigblue;494166 wrote:
    Jag betalade ca 850 kr för en veckas moppehyra. Vi bodde på Hotel Poseidon (10 min för Gun bay). Den närmaste ställe du kan hamna på om du åker med Apollo är Amopi Bay. Det tar ca 20 min med moppe till surfställena. Men det finns också flera lägenheter att hyra i direkt ansllutning till Gun Bay och Devils Bay. Kolla hemsidorna för Club Mistral och Chris Schill. När vi anlände var det ingen som försökte sälja på oss något boende.

Håller med, finns ingen som försöker kränga på dig boende när du står vid flygplatsen. Mitt tips är att du köper flygresan av Apollo och därefter kollar boende med Chris Schill, de hämtar dig på flygplatsen och kör dig till ditt hotell och lämnar dina surfprylar i Devils Bay.

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 22:23

Dra ett mail eller ring till Chris, han kan boka åt dig.
    Princess Studios är bra smålägenheter som ligger på gångavstånd till både Devils och Chicken. Moppe är ett måste för att kunna åka till stan och handla mat och käka Ufo!

• p-malmkvist

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 07:16

Tackar för alla svaren.. Har nu skickat ett mail till Chris Schill och hoppas det ordnar sig med brädförvaring samt hotell.. Har med mig tältet om allt skiter sig..:wink: Var håller camping-hippisarna till på ön..??

• tobhed

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 08:59
    P Malmkvist;494255 wrote:
    Tackar för alla svaren.. Har nu skickat ett mail till Chris Schill och hoppas det ordnar sig med brädförvaring samt hotell.. Har med mig tältet om allt skiter sig..:wink: Var håller camping-hippisarna till på ön..??

man får inte campa, men vissa gör det i alla fall – inte så värst poppis så försök undvik detta. De som campar hållar annars till i Chicken bay

• jstrom

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 07:02

Kolla med airtours också, deras priser på flygstolar brukar vara billigare än apollo trots dom delar flygplan.
    Billigaste att hyra moppe är nog att ta sig in till Pigadia där jag anser att priserna är lite lägre. Euromoto eller motorcarpathos är rätt bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos+boende??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.