Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos,Devils Bay

• jester

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 19:53

Wednesday, August 23
    Karpathos is getting ready !
    The course is prepared, and nearly all riders arrived. Registration is held this afternoon, and a big welcome party in the evening will be the kickoff for the first Karpathian Speedsurfing Grand Prix !

Saxat från ISA

• hankloose

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 17:41

Tjena boys!!

Nu e jag tyvärr hemma på bangatan igen efter en seeg flygresa! Tävlingen började imorse, vinden va extremt byig. Dom snabbaste seglarna hade ett snitt på 34 knop på den 250 meter långa banan! Fick själv köra några test repor igår och tavlan visade 32.8 som bäst! Gubbarna va ute å trimmade å kände på grejorna med sina GPSer. Alla körde typ 6.2-till 7.0 och 80 liters slalom men jag kunde bara köra 5.8 och falcon speed på grund av en avsmälld
    4.60 mast. Min bästa 2 sekundare va 35.8 och Dunken fick till några repor på 38-39 knop! Han ansåg att det va omöjligt att köra över 40 i gårdagens förhållande. Måste säga att Falcon speedbrädan e en riktig dunderbräda! Va tvungen att lämna kvar min därnere till en norsk teamseglare som hade JP/NP spons samnt några stygga customspett men han blev helt såld på fanaticen! Jag ska defenitivt investera i nått som e typ 54 brett och kring 80 liter oxå! Min F2 sx 91 känns SÅ tråkig nu jämfört med Falcon SPeed. Jag säljer den för 4 PAPP!!

• speedjanne

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 18:54

Svaret är……

http://www.tabou-boards.net/index.php/tabou/boards/manta

Beställde speedbrädan i dag!

• tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:57

Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att Daniel gå loss på att du diggar Fanatic 🙂

Grattis till bra tider!

• swe223

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:04

Jag körde 3 dagar på en F2 sx 91 i Devils Bay. Tyckte brädan var mycket bra.
    Hör av dej till mej om du vill sälja, 070-7933663.
    //Nicklas

• hankloose

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:12

Tack tobbe! E ändå lite knäckt för att jag inte kunde köra min 6.7 mer när jag hade vant mig med prylarna så jag kunde hyfsa mina tider lite till men what the fuck?!? Min höstmålsättning e 35 knop på hemma vatten sen kan man stuva in speedprylarna för vinter! Ja SX 91 e en gryymbräda inget snack om det! Men den har blivit lite mjuk mellan stropparna så den måste fixas till innan jag säljer! F2 gjorde misstaget att inte lägga in träförstärkningar på sina brädor vilket straffar sig! Ska kolla om jag kan reklamera först! Annars vet jag att CLS Uffe kan fixa det där på ett kick och då blir den lika stark som en Custom mellan stropparna men det går nog på 1500 spänn!!

• tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:43

Hur knäckte du masten och var knäcktes den? Misstänker att du hade en X9 från -05 eller -04 precis som jag hade när jag bröt min tidigigare i år.
    det som suger mest är att en ny mast kostar otroligt mycket och är svåra att få tag på (SP hade 1st 460 ULTRA kvar för 1,5 vecka sedan…)

• jester

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:17

Trist med traiga prylar, men ball med snabba tider!!

Kan nämna att Dunken vann första dagen, precis som Karin Jaggi

Någon som hittat en bra side för resultat? För ISAs livecast suger…

• hankloose

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 10:10

tyvärr verkas livecast va det enda! Skulle vilja kalla den deadcast!!!

• Knatte

Gäst
    25 augusti, 2006 vid 14:17
    Jester wrote:
    Trist med traiga prylar, men ball med snabba tider!!

Kan nämna att Dunken vann första dagen, precis som Karin Jaggi

Någon som hittat en bra side för resultat? För ISAs livecast suger…

Så dålig resultatservice 😡 😡 Hittar inte heller något bra ställe att hitta alla snabba tider:blush:

• mgs

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 14:25
  • Knatte

Gäst
    26 augusti, 2006 vid 17:22
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos,Devils Bay

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.