Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kärringviken lördag 11/5
-
Kul att se att fler har haft närkontakt med ön. Själv vurpade jag mellan seten och blev uppspolad på en grynna nära stranden. Klarade mig rätt bra – en öm skinka och en lite tuggad fena får man vara rätt nöjd med i sådana sammanhang.
Vädret är ”lite” mysigare i dag … varför tog man inte sin surfdag idag i stället. -
Själv tycker jag käringviken är ett av Stockholms mysigaste surfställen, vare sig jag är käring eller inte. Jag tror folk skulle åka dit och surfa även om inte stenstranden fanns. Att lägga gippen ”därute” så man börjar högst upp på en av de där låånga dyningarna, vräka fram rigg och överkropp och få till det så man har nerförsbacke genom hela gippen är så himla gött. Hur mycket jag än vinglar och fumlar så planar jag genom gipparna. Därinne gippar man på ett salsgolv när nån av småvågorna som letar sig in har raderat all chop.
Visst finns det fler ställen med dyning, men det mesta brukar ändå vara chop i Stockholmstrakten. Dessutom är vinden rätt jämn för att vara 08-land.
-
Oregistrerad
Gäst21 maj, 2007 vid 07:20@pataba 384332 wrote:
Kul att se att fler har haft närkontakt med ön. Själv vurpade jag mellan seten och blev uppspolad på en grynna nära stranden. Klarade mig rätt bra – en öm skinka och en lite tuggad fena får man vara rätt nöjd med i sådana sammanhang.
Vädret är ”lite” mysigare i dag … varför tog man inte sin surfdag idag i stället.eheeeee för att det inte blåste lika bra? mys kan du ha med tjejen i soffan… 🙂
-
Robin;384490 wrote:Var det någon som hade kamera med sig?
Ja, men jag sket i det. Jag surfade istället. 🙂
Logga in för att svara.