Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Keala Kennely faceplant
-
Keala Kennely faceplant
Publicerad av svenne på 14 oktober, 2012 vid 20:49Jimmie Hepp postade en rätt kool bild på Keala Kennely nerför väggen på Jaws.
För ett år sen gjorde samma person en REDIGT elak faceplant.
Känsliga tittare varnas…http://www.surfertoday.com/surfing/6105-keala-kennelly-severely-injured-in-teahupoo
*SMACK* Lär ha känts…
doc svarade 12 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Det var nära ögat…
Ser djupt ut med tanke på att det är rakt i tinningen!
-
Fy fan, jag som trodde att du överdrev med hur otäckt det var. Trodde inte att ett så kunde bli så djupt där.
Lite annorlunda förhållanden när man tycker att det där var en liten våg. Toktubande nästan masthögt, inte undra på att det kan gå åt helvete.
-
Robin;701070 wrote:Fy fan, jag som trodde att du överdrev med hur otäckt det var. Trodde inte att ett så kunde bli så djupt där.
Lite annorlunda förhållanden när man tycker att det där var en liten våg. Toktubande nästan masthögt, inte undra på att det kan gå åt helvete.
…med typ ett par decimeter vatten över revet när vågen kommer.
-
Jäklar… Å det finns ingen som ens tänker tanken att använda hjälm. :confused2:
-
Verkar vara ett riktigt farligt ställe med revet. Det var väl på samma ställe som Baptiste Gossei skadade ryggen och blev invalid för några år sedan.
Även om hjälm är bra så behövs nog en hockeyutrustning om man ska vara säker men å andra sidan blir det nog inte så rolig surf -
Se filmen “Blackwater”, jag visade den på Stekhet afton för en massa år sedan. Ska vara mde riktigt stor bild och bra ljud. När G-Mac berättar om hur han försöker rädda en polare som spruckit hela skallen, han står på revet och försöker hålla ihop kompisens de blod och hjärvätskerinnande huvuddelarna. Rätt tungt.
När han under intervjuen blir tårögd och sedan drar slutsatsen att han vet att nu vet att gud är med honom där ute och att han känner sig säker…. vet inte riktigt hur han får ihop det…
/JB
-
Nä, jag har stött på samma fenomen. Galen snowboardare som landade på skallen efter att ha laddad för mycket i ett hopp. Ligger still en stund, helt vimsig. Sätter sig upp, borstar av sig, konstaterar att allt verkar funka och samlar ihop sina pinaler. Sen trodde jag han skulle ta det lite lugnt resten av dagen men han sa bara. “I’m so blessed. Praised be.” Och laddade iväg utför nästa drop.
Själv valde jag en annan kille att åka puder med resten av dagen. Lite mer eget ansvar och transceivervana, lite mindre övertro på skyddande Gud…
Logga in för att svara.