• Publicerad av vogon-jeltz på 17 september, 2008 vid 20:53

Någon som har varit och kitat här?!
    Vi sitter och ska planera resa och detta kom upp som ett alternativ.
    Finns två spots vad jag har googlat fram till men mer info skulle va kul

vogon-jeltz svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • larssa

Medlem
    18 september, 2008 vid 12:09

Läste i kiteworld travel guide och där visade vindstatestiken ännu bättre än det vi kollade på igår.

Har kollat upp resa med hotell till Nyali beach. Kolla din mail!!!

• jan-becher

Medlem
    18 september, 2008 vid 12:55

Jag var i Kenya för 3 år sen (januari) varav vi tillbringade en vecka i Mombasa (vid stranden) och efter att ha Kollat up var Nyali låg så så är jag ganska säker på att vi bode på nåt av hotelen längs den stranden.

Det jag minns var att det blåste som fan hela tiden, vilket jag inte uppskatde på den tiden. Priserna är ju billiga o bra o stranden var grymt fin. Men allt runtomkring gillade jag inte riktigt i Kenya dock var ju Mombasa hundra gånger bättre än Nairobi.

Vill ni ha med er en ung kenyanska hem är det inga problem, det kryllade av gubbar o gummor från Europa i 65+ som låg och gullade med 20 åringar från kenya.

• jps

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:13

Vilka platser och hotell kikar ni på?

• larssa

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:23

Jag har hittat resa med hotell (halvpension o 200m till stranden)till Nyali beach två veckor i slutat av jan början av feb för ca: 16 000:-
    Någon som hittat något bättre?
    Allting har ju blivit så in i hel..es dyrt nu iom flygskatt o bränslehöjningar =(

• vogon-jeltz

Medlem
    18 september, 2008 vid 14:19

Klockrent tack för infon.
    Så om någon några vill haka på så hade det varit kul .
    Det är Jag , Malin och Larssa hitintills

• larssa

Medlem
    19 september, 2008 vid 22:19

@JPS 500756 wrote:

Vilka platser och hotell kikar ni på?

Bokar antingen Reef hotel eller Bahari hotel i Nyali beach på tisdag.

• jps

Medlem
    20 september, 2008 vid 07:15

Det blir säkert bra. Vi bodde en strand eller två norröver när vi var där. Det är nog ungefär likadant överallt skulle jag tro.

Vill minnas att det var ganska mycket ebb och flod. Helt plötsligt var allt vatten borta flera hundra meter ut.

Riktigt varmt i vattnet (runt 28). Fina ständer.

Jobbiga försäljare och “guider” men det vänjer man ju sig vid.

Det råder Afrikatempo överallt. Allt sker så småningom. Att käka på restaurang kan ta sin lilla tid 😉

Mombasa är värt att kolla in. Elefantbetarna är häftiga. Passa er för tjuvar. De kollar rejält efter kameror, plånböcker etc. Gå där det är ljust och där det finns mycket folk.

Missa inte att åka på safari. Det var det överlägset bästa med Kenya tycker jag. Tsawo East och Tsawo West National Parks ligger rätt nära. Ta en 2-3 dagars tur med övernattningar i de fantastiska hotellen ute på savannen.- Ni kommer inte att ångra er. Det är klart värt att offra ett par dagars vattenaktiviteter för detta!

• vogon-jeltz

Medlem
    20 september, 2008 vid 13:59

Coolt tack för det Jps.
    Blir bara mer och mer övertygad 🙂

• larssa

Medlem
    22 september, 2008 vid 20:58

Mer info ang Nyali beach, Kenya. ser ju sååå jäkla nice ut: http://www.waveriders.biz/infopages/Kenya_Nyali_Beach_The_Resort/176/247

• vogon-jeltz

Medlem
    26 september, 2008 vid 20:30

Så då va det bokat . Vi åker den 25 Jan till Nyali beach och bor på Reefhotell.
    16000 med halvpension (frukost, lunch). Det blir gutt

• pjoter

Medlem
    30 september, 2008 vid 09:42

grymt!

berätta hur det var sen!
    var påväg dit i våras men inbördeskriget stoppade alla flyg dit så de fick bli mexiko istället. Verkar riktigt fint där annars om man bara letar sig bort från dom största turistfällorna. Kommer inte ihåg när det är valhajarna passerar där men om det är då ni är där så missa inte dom! 🙂

• pjoter

Medlem
    30 september, 2008 vid 09:42

å hälsa tjurhajarna från mig

• vogon-jeltz

Medlem
    30 september, 2008 vid 15:11

Hehe lovar att klappa tjurhajarna längst ryggen.
    Jag såg oxå att Valhajjarna emigrera någon gång undet Jan-Feb så det fick mig att hoppas på ett möte 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.