Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kenya i maj !!
-
Kenya i maj !!
Publicerad av lance på 19 mars, 2010 vid 07:38Hej vänner, äntligen biljetterna bokade. Åker till Kenya i 12 dagar den 24 maj. Kommer bo i närheten av Mombasa, någon som vet något om området. Har hittat en hel del på nätet men alltid bra med rekommendationer.
Ha det bäst gubbar.
Bless
larssa svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Diani Beach är en ju en av de mer kända stränderna utanför Mombasa och är en riktig pärla. Har inte kitesurfat där, men när jag tänker tillbaka på det så tror jag det funkat perfekt. Finns många små, fina och enkla ställen att bo på längs med stranden. Njut av att köpa färsk fisk, frukt och grönsaker av lokalborna som går runt och säljer sina varor direkt från sina cyklar:).
Mvh
David
-
Tack grabbar det låter kanon.
Skall bli så fruktansvärt kul så det är svårt att hålla sig. Skall dock börja säsongen i Sverige så man inte är rostig när man kommer ner 🙂 -
Nyahli Beach was da shit !! Helt sanlöst bra surfing och jag börjar redan fundera på hur jag skall få stålar till åka igen. Kenya rekommenderas varmt, trevligt folk som skötte allt om kring för dig. Pumpa, rigga everything.
-
tjoo!
var bor man om man ska dit? är det stort kitecenter? hur dyrt är de i allmänhet (boende, mat etc)..när är de kitesäsong? plattvatten? vågor? vad kan man annars göra där?
mvh
Martin
Logga in för att svara.