Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Keppler!
-
Keppler!
Publicerad av Oregistrerad på 7 april, 2006 vid 23:09Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av att reklamera till Keppler?
Helt otroligt! Brädan var såååå väl inslagen! Det satt en massa kalaspuffs plast runt den i flera lager.Dessutom två stycken kartonger låg den i..Och några härligt tysk oranga varnings strips! sprickan i brädan fullkomligt lyser igenom det tunna vita gelcoat lagret.När man trycker så känner man att det inte är jämnt utan lite glipigt.Sen blev man lovad en fin tjock boardbag som ingick i priset! och i min förra beställning fick jag fel färg på seglet.(visst! världslig sak fel färg) Men jag orkade krångla!
Men självklart! vill man ju ha en hel bräda! Och boardbag!
Jag tycker trots detta att han är ok att handla av! Bra priser!
Men hur funkar det att reklamera?
Nån mer som fått trasiga brädor osv? fel färg? ingen boardbag? osv
Berätta om era erfarenheter!nordgren svarade 18 år, 7 månader sedan 23 Medlemmar · 47 Svar -
47 Svar
-
har endast haft bra erfarenheter av keppler.
Först och främst är det inte kepplers fel att transportören hanterat godset på så sätt att det skadats. Ta kontakt med keppler och förklara vad som hänt. Mellan keppler och distributören bör det finnas avtal som hanterar fall så som skadat gods.
Att det är fel färg och saknas boardbag är slarv. Säg helt enkelt att han skickar en boardbag gratis eftersom du har betalt för det. Färgen får du nog leva med 🙂Men skriv inget argt hat-mail, utan gör det lite smidigt så löser det sig nog.
-
Det finns en lång tråd om just Keppler. Sök i den så får du fler svar.
-
Något liknande hände mig i tisdags. Hade väntat i nästan 3v. på min nya Tabou X-Rocket som jag beställt från Sport-Roth i Tyskland. När paketet kom fram och adrenalinet pumpade som mest upptäckte jag ett hål på brädans undersida. Jag rinde dock upp DHL Sverige som var speditör och skickade in bilder på emballaget och brädan. Sedan ringde jag upp “Fritz” på Sport-Roth bad honom kontakta DHL i Tyskland.
Tror inte det är några problem varken för dig eller mig. Som tidigare påpekats är det speditören och inte leverantörens fel att bräda är transportskadad. Däremot blir det ju lite lurigt då man som köpare inte kan reklamera skadan själv då det är leverantören som betalt för frakten. (indirekt). Men man kan ju utgå från att våra kära tyska vänner vill sälja mer surfpryttlar till oss svennar vilket borde vara ett incitament gott som något.
Men mitt förslag är inte att maila Keppler utan ringa honom. Annars kan det ju ta hur lång tid som helst.
Lycka till!
Niclas
-
Oregistrerad
Gäst8 april, 2006 vid 08:07Tjena!
Hade jag kunnat prata Tyska så hade jag absolut ringt! Vi brukar ha en hyggligt bra mail kommunication! så jag mailade ett lättförståligt mail till honom. Bara att vänta och se nu!
Hoppas att allt löser sig för dig! berätta gärna mer om hur det går för dig!
(i såna här lägen ångrar man att an spelade biljard istället för läsa Tyska!)
-
Keppler brukar alltid lösa problemen och skicka nya grejjer! Det tråkiga är att du tar lite tid.
Här kommer ett värdefullt råd!
Packa upp och kolla allt innan du skriver under fraktsedeln vid leverans. Är det trasigt får leveranssnubben helt enkelt ta med allt tillbaka och returnera till avsändaren. Då slipper du allt strul med detta själv.
Man drukar dock få en sur min av post/fraktkillen som behöver vänta men det är det värt om det nu skulle vara trasigt./Douglas
-
Oregistrerad
Gäst8 april, 2006 vid 09:20Jag vet! jag gick tillväga ungefär så.Fast! Jag mötte upp en lastbilskille kl23 vid en lastbils rasta..Jag packade försiktigt upp o kollade så att det var rätt bräda osv. Den var så himla väl inslagen! Jag tycker dt mer ser ut som en miss i tillverkningen än en frakt skada..Ser ut som en blixt typ! som verkligen syns genom det tunna vita ytlagret..trycker man på hela märket,så känns det ojämnt,och på några ställen lite mjukare osv.Jag tyckte allt var kattskit igår!
sett framemot detta lika mkt som jul afton när man var liten..Jag har mailat kort till honom..Kolfibern lyser igenom på många ställen med det är ju helt normalt.(längs med…) detta ser anorlunda ut! kanske är jag som är nojjig!
Vet i fan! man har ju sett en del brädor.Men ingen som liknat dettakeppler är en kanon kille tycker jag! och bra priser osv..dem som leverera är säkert mkt trevliga och bra också. Olyckor misstag sker överrallt! Jag kan missta mig också. Man kan ibland bli lite väl nojjig osv när man börja inspektera saker man håller av osv..Tack för tipsen gärna mer uttalande från er..
-
Oregistrerad
Gäst8 april, 2006 vid 16:43Jag fick en bräda med hål i förra året! Oftast e det ju inga stora skador det handlar om så det går ju å fixa själv vilket jag gjorde. Jag blev kompenserad av keppler med en kanonboard bag (1000 spänn) och en slalom fena (1000 spänn) så jag tjänade nästan en hacka på den lilla dingen, men viss e känslan fruktansvärd när man packar upp en sprilans ny bräda med hål i arggaahh.
Hankloose
-
Oregistrerad
Gäst10 april, 2006 vid 11:13Nu när det snackas om Keppler så undrar jag hur långt tid det brukar ta att få en bräda skickad från just Keppler.
-
Knäckte en bom förra året som jag köpt av Keppler. Drog iväg ett mail och efter ök sickade jag ner den trasiga och ficke en ny. Inga problem alls.
Har köpt alla mina grejer av han och har bara possitivt att säga om dem. -
Vilken firma använde du för att skicka tillbaka bommen till Keppler? Jag tänkte skicka tillbaka en skadad mast förra året, men lyckades inte hitta någon firma som kunde göra det för mindre än typ 1000 spänn.
-
Oregistrerad
Gäst10 april, 2006 vid 13:27helt otroligt! blev lovad boardbag! nu ge han fullkomligt fan i och ens svara! har skickat ganska många mail nu!i alla dess former dock endast trevliga!
vad fan! han sa ju att jag skulle få en fin 8mm board bag om jag köpte bräda av han..Fan! -
Ibland kan det ta ett tag innan de svarar antagligen pga diverse resor…har iallafall hänt mig.
-
Oregistrerad
Gäst10 april, 2006 vid 19:41Jaha! nu har man fått svar!!!! han säger nu att boardbag inte ingick i priset!
(inte konstigt! att jag inte fick någon då ju) FY!FY! FAAAN så ända in i helvete…vad förbannad jag är nu! Vi har maila till varandra lika mkt som ett nyförälskat par eller nåt….Jag frågade gång på gång! minst 3ggr och han svarade..som vanligt! Typ gogdag yxskaft!(men jag fick svar på min fråga)
EN RAK FRÅGA!!! board bag and shipping including the price???Yes!
Hur fan menar han att jag skulle missuppfattat det!
hela familjen såg ju för fan mailet-
Nu försöker han istället ge nice super deal for you! please!FAN! vad chanslös man är här hemma! kan ju inte göra ett skit ju!
och mailen som bekräftar vad han sagt ang denna affär…ett av de mailade jag honom..resten är raderade! Bäst att gräva ner denna händelse! köpa en boardbag för 1000:-bananer någon annanstans..(för det finns väl inget som är så förgörande o tråkigt som att vara förbannad!!!)När man vet att man har rätt? Trots denna jävla tråkiga historia så kan jag ändå säga att det OK att handla hos honom…men det känns just nu som att lusten att tjäna de där extra surfkontanterna…Kan kvitta! jag köper resten SAMT BOARDBAG någon annanstans—FY FAN! -
Oregistrerad
Gäst11 april, 2006 vid 07:28Men om man nu betalar lite pengar för utrustning så får man väl räkna med strul?
Betalar man för skit så brukar väl man väl få skit, nu menare jag inte utrustningen utan servicen. -
Alltså nu får det väl räcka ?
2 oregade ska väl inte få smutskasta såhär inne på konfen..Finns massor med seriösa individer har som alla har possitiva erfatenheter av keppler.
Visst han kan strula till det ibland och glömma skicka nått..(som för mig..med mig glömde han boardbagen när jag köpte en bräda – Jag påpekade detta och kan svarade”ok, will send” eller nått sånt. Sen hadde jag den på 4-5 dagar..
Naturligtvis betalade keppler den extra frakten)Oregistrerad 1… Jag tror inte att du beskriver händelsen korrekt..Jag är helt övertygad om att det föreligger ett missförstånd. Keppler skulle nämligen ALDRIG “blåsa” någon på det sätt som du beskriver..!
Vad köpte du för bräda och vad betalade du ?
Lägg gärna upp printscreen på de mail från växlingen med keppler som du har kvar..Oregistrerad 2. har du handlat av keppler ?
Logga in för att svara.