• jps

Medlem
    11 april, 2006 vid 14:57
    adde wrote:
    Just nu verkar det vara så att många inte klarar att gå in via http://www.surfzone.se istf. http://www.steffo.nu och således inte kan logga in. Vi har haft en uppgång på anonyma inlägg sen torsdags…

Men som jag sagt tidigare. Det är nog snart läge att plocka bort möjligheten att posta anonymt.

/adde

Ja snälla ta bort det kryphålet snarast möjligt. Anonym1 som ondgör sig över anonom2 med hjälp av anonym3 men blir attackerade av anonym4 blir lite för rörigt för min del…

Senaste nytt

• lars_k

Medlem
    11 april, 2006 vid 15:57
    Oregistrerad wrote:
    Jag kastar inte skit på någon! Jag tänker trots misstaget forts handla hos Keppler(för jag har inget val..ska jag köpa nya saker..så får det bli förra årets modell och från vår gemensamma surfhandlare Keppler)

Men jag har väl all rätt i världen att uttala mig om att jag besviken för att han missförstått vår affär! Jag såg till att vara mer än extra nogrann ang priset och vad som ingick..tror alla som handlar gärna mailar en extra gång och dubbel kollar allt. Jag har mailat honom de mailen han mailade mig osv(dessvärre inte alla…)
    (självklart så gjorde jag en tabbe att radera några stycken mail eftersom allt känndes och verkade okej) jag betalade 799e inkl frakt för en 05 bräda..
    i mailet jag skrev innan jag betalde…så var jag extra saklig! frågade vad som ingick bräda ,frakt,fena,stroppar och BOARDBAG!!! yes! var svaret tbx
    sen frågade jag både några ggr innan o några ggr efter vad för boardbag som ingick…(märke,tjock osv) hur skulle ni lösa en sån situation?
    jag har mailat och varit trevlig saklig…Vad mer kan man göra?

att få vara anonym eller inte? bra fråga…! Kastar man skit och inte ens handlat och haft kontakt med vederbörande.(så tycker jag det är illa!)
    skulle det ändra på saken! om folk som ful gnällde inte skrev anonymt på någotvis? jag bara undrar! jag kastar inte en promille skit! detta är hur saken ligger till. Nu har jag skrivit ett antal ggr att keppler är okej att handla från!
    Men jag behöver ju inte sitta här och vara överlycklig! För jag får nu köpa en board bag ju…Vilket jag absolut inte hade räknat med! så ett stort grattis till er som fick boardbag när ni kom överens om det. Nån måste få köpa sin bag! oturligt nog blev det jag tydligen!(inte 100% än!! jag väntar på svar på mina mail jag skickade igår)

Tråkigt med ditt (eventuella) strul med Keppler. Men faktum är att i det du skriver framstår Keppler i väldigt dålig dager. Registrera dej/logga in så höjer du din trovärdighet ett par pinnhål. Annars förblir du bara ännu en anonym som bara är inne för att kasta skit.

• Oregistrerad

Gäst
    11 april, 2006 vid 16:00

radera denna tråden! detta har ju blivit helt fel!

• henke201

Medlem
    11 april, 2006 vid 17:09

Sjukt klantigt att radera sina mail, och på så sett kasta sitt ända kvitto… Hade oxå varit förbannad om det hänt mig men hade nog insett att man får skylla sig själv.

• supasonic

Medlem
    11 april, 2006 vid 19:03

Jag har fått fel prylar levererade och även reklamerat en northmast som gick av andra gången jag använde den. Det har fungerat. Problemet med Keppler är att kommunikationen är rätt risig. Man måste skriva _jävligt_ tydliga mail och ändå blir det fel. Undrar om han fattar hur mycket han skulle spara på att hålla lite koll på kommunikationen. Antagligen tycker han att det är jobbigt att peka fram sina mail på tangentbordet.

Till Douglas: när jag fått mina prylar av UPS har jag inte fått hålla i dom innan jag skrivit på avin. Det enda jag kunnat göra är att inspektera ev yttre skador på emballaget men att packa upp det har inte kommit på fråga. Trodde att detta var UPS policy.

Och slutligen, skaffa gmail, där behöver man inte radera några mail. Be like a squirrel!

.s

• douglas-l

Medlem
    11 april, 2006 vid 20:38

Till Douglas: när jag fått mina prylar av UPS har jag inte fått hålla i dom innan jag skrivit på avin. Det enda jag kunnat göra är att inspektera ev yttre skador på emballaget men att packa upp det har inte kommit på fråga. Trodde att detta var UPS policy.

.s

Jag har alltid fått mina grejer med posten. Dom har tittat surt men jag har stått på mig med typ:
    – ja måste kolla så att allt ser ok ut, sen skriver jag under…
    Emballaget brukar ju se allt annat än fräscht ut och det är då lättare att få be om att få kolla så allt är ok.
    Få se vad som händer med brädan som är på väg nu…om det nu kommer med UPS!

Måste bara dela med mig av Kepplers underbara engelska, sist fick jag detta svaret vid min beställning:
    “have fun with your new stuff, max one year please” :laugh: :laugh:

• pulver

Medlem
    12 april, 2006 vid 08:15
    Henke201 wrote:
    Sjukt klantigt att radera sina mail, och på så sett kasta sitt ända kvitto… Hade oxå varit förbannad om det hänt mig men hade nog insett att man får skylla sig själv.

Ganska konstigt sätt att resonera. Bara för att man blivit av med “bevismaterialet” så innebär ju inte det att man plötsligt blivit skyldig. En deal är en deal och har man kommit överens med en bra motpart behövs aldrig några “bevis” på dealen. Att köparen får “skylla sig själv” känns väl magstarkt även om jag personligen alltid sparar alla mail med Werner. Han svarar så snabbt på alla mail att det ofta blir lite fel. Dessutom kan han knappt engelska. MEN han lurar nog aldrig någon med berått mod.

• douglas-l

Medlem
    12 april, 2006 vid 12:01

Ännu ett underbart svar från keppler när jag frågade om leveransdatum:
    ….it is eastern in germany and we are looking for big eggs in the moment…

Skön snubbe!:laugh:

• jester

Medlem
    12 april, 2006 vid 12:52

Känns som man bör anlita någon tysk-skrivande kompis om man skall deala med den där snubben… Själv dealar jag hellre med lokala förmågor, men det är ju min ensak… 😀

• sinclair

Medlem
    12 april, 2006 vid 15:09
    2fast4u wrote:
    Ännu ett underbart svar från keppler när jag frågade om leveransdatum:
    ….it is eastern in germany and we are looking for big eggs in the moment…

Skön snubbe!:laugh:

Kul för dig!

• henke201

Medlem
    12 april, 2006 vid 15:49
    Pulver wrote:
    Henke201 wrote:

Ganska konstigt sätt att resonera. Bara för att man blivit av med “bevismaterialet” så innebär ju inte det att man plötsligt blivit skyldig. En deal är en deal och har man kommit överens med en bra motpart behövs aldrig några “bevis” på dealen. Att köparen får “skylla sig själv” känns väl magstarkt även om jag personligen alltid sparar alla mail med Werner. Han svarar så snabbt på alla mail att det ofta blir lite fel. Dessutom kan han knappt engelska. MEN han lurar nog aldrig någon med berått mod.

Ett kvitto är ett kvitto, de ska sparas om de ska ha någon funktion. blir ju samma sak i detta fallet, dem två har missförstått varandra och vad vore bättre än att visa upp de där mailet som i fallet fungerar som kvitto för vad som ha sagts?

• joth

Medlem
    13 april, 2006 vid 06:37

En sak jag inte förstår är varför köpa hos keppler när det är samma priser hemma. Jag är säkert ute och reser men kepplers JP -06:or kostar runt 13-14000 och på tex SP tar dom ung samma priser. Så hur får ni ihop de billigare priserna i Tyskland? Är det för att man får Boardbag på köpet eller?

Ni får gärna förklara det för mig…

• oscar

Medlem
    13 april, 2006 vid 07:37

De officiella priserna på hemsidan är inte allt. Alla tyska butiker har en enorm prutmån.

Kolla t ex http://www.looping.de där kan du klicka ihop en varukorg och sen skicka in den för ett prisförslag som oftast ger ca 20% rabatt. Köper du dessutom reaprylar så blir det ännu billigare.

• the_novice

Medlem
    13 april, 2006 vid 07:44

Det är inte -06 grejorna som man tjänar på att köpa i tyskland utan fjolårs, eller äldre grejor där dem sänker priset betydligt mer än vad svenska handlare gör.

• _frippe_

Medlem
    13 april, 2006 vid 08:19

Jag köpte segel av årets modell för ca 800 kr billigare per segel än vad listpriset är i Sverige. Men fjolårsprylar verkar som sagt ligga ännu lägre jämfört med Sverige.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.