Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kevin Ozee totalsågar Hypersonic!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2003 vid 13:26

Beror ju på hur man ser det eller hur! Den ska inte jämföras en slalombräda. Jag tror att den blir en bra tyskmerca!

• januja

Medlem
    21 februari, 2003 vid 17:36

Undra vad dom tycker i Windsurfmagazine Jan/Feb efter Mega test exclusive Starboard Hypersonic 105?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2003 vid 19:26

Kanske är en mer traditionel slalomform att föredra eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 februari, 2003 vid 08:21

Intressant att se någon som dissar den ordentligt, de flesta har påpekat att den är så otroligt snabb……..men dom kanske heller inte har seglat en riktig slalom wink.gif
    Förövrigt var det som jag misstänkte, femte växeln saknas men det har vi redan fått bekräftat av Hellaker och speedjanne. Blir mer förvånad över den övriga kritiken……men ändå skönt att han påpekar att en trad. slalom är snabbare, blir billigare att behålla redan befintliga åka tokfortköraskitenurallt kittet laugh.gif
    Så du får nog ligga i som fan i år Jeppe om du ska klara av ditt mål……..häng med får du en bra tid wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 februari, 2003 vid 20:08

En smal slalombräda klyver vågskvalpet istället för att som en bred bräda som hysteriskt stutsar över skvalpet.

• jeppe

Medlem
    23 februari, 2003 vid 07:23

Hmm, inte bra… frown.gif

Undra vilken prototyp han pratar om? AHD GT75 är det ju inte, den håller måttet 264-74.5. Kan det vara en ny AHD på gång? Vid närmare eftertanke så verkar ahd redan ha spikat modellutbudet -03 om man tittar på deras sida.

Man kan ju också (som en på *board forum uttryckte det) fråga sig om nu Kevin O eventuellt har något samröre med det andra märket som han inte röjde vid namn, som eventuellt kan påverkar utlåtandet av Hypersonicen?

Efter denna sågning blir det intressant att se vad Kevin P eventuellt har att säga om Hypersonicen, såg i nått inlägg att han skulle göra en utvärdering på *board forum så fort han kört den. Om det inte dyker upp någon utvärdering alls från Kevin P kan man nog se det som dålig reklam för brädan.

Stånk å stön, jag som hade det ultimata kittet klart för mig, för att ge Getwet en rejäl match på Fituna i sommar. Betyder det här att jag måste omvärdera mina funderingar på vad som passar för det ändamålet? confused.gif confused.gif confused.gif

• getwet

Medlem
    23 februari, 2003 vid 08:38

Du förstod tydligen att det var jag som skrev tidigare……lepra i inloggningsfingret ibland smirk.gif

Vi får väl se vad som mer kommer att ges i info om HS, men jag tror ändå, eller rättare sagt väldigt övertygad, att en trad. slalom ger en högre toppfart. Men det lär visa sig på Fituna i vår…..snart dags Jeppe! tongue.gif
    HS däremot verkar överlägsen när det gäller stort register då den går att använda. Men även där kommer dom andra närmare med trad. form. Se på AB+, tar nästan samma segelstorlekar.
    Så du Jeppe…..det kanske slutar med en Sonic istället?
    Eller varför inte en äkta åkafortsomfansprängaallkonkurrens Bringdalare?

• jeppe

Medlem
    23 februari, 2003 vid 08:59

Jo, jag misstänkte att det var du! wink.gif

Håller med om att HS-en är svårslagen vad det gäller stort register, det stora registret må hända vara till förlust för toppfarten??? Svårt att baka in “topperformance” i en bräda som skall klara det vindregistret, men man verkar ha vara mycket nära det målet i.o.m. HS-en. Nästa generations HS-kanske når dit. Det visar sig.

Ja du, nu på morgonkvisten har jag funderat en hel del i nya banor. Kollade in AB+ största slalom, tyvärr kan den inte ersätta en HS 125l på grund av volymen, om jag inte får för mig att hårdbanta förstås innan sommaren. crazy.gif
    Men va tror du om en Exocoet Turbo Boost 75 (vilken grafik hua) då? Har för mig att jag hört nått om dem som ruggigt snabba, kan ha fel?

• januja

Medlem
    24 februari, 2003 vid 07:12

Kevin Pritchhard är på gång med en stor test av alla Starboards brädor snart.

• bengtberusad

Medlem
    24 februari, 2003 vid 17:20

Säg så här: grejen är ju helt rätt att man kan ha en bräda för slalom race från 5.5 m/s til typ 15 M/s. Men att en 76 cm bred bräda ska ha lika lite motstånd och kontroll som en sonic (i över 9m/s) är kanske lite väl svårt att utveckla. Grejen med hypern verkar vara att man måste få upp den på fenan vilket Kevin kanske inte fick första gången.

• boman

Medlem
    26 februari, 2003 vid 14:18

Jeppe ge inte upp nu beställ brädjäveln wink.gif
    Hittade ett inlägg på sb`s konf
    Det han beskriver nedan är vad jag har förväntat/fantiserat mig av brädan. “En mini formula”

It is an illusion to think that an HS will please everybody’s needs or expectation. It is not a beginner’s board. It is not a friendly board for impatient and lazy intermediate newbies. You need TOW to adjust to this racing machine, as well as tweaking and fine-tuning with fins, mast-track and straps, period. If you don’t want to spend time and learn, get a conventional board like a GT75.
    I am not surprised by Kevin’s comments. Some people do love it right away, some do not and prefer a conventional board. However, I do not agree at all with Kevin assessment that HS is more like a freeride board (i.e., JP freeride carve) than a slalom board. I am sorry but this board has *nothing* in common with a freeride board : it is not as loose nor easy jibing as a freeride board. It is more like a “loose” mini formula with better jibing, better transition from rail to rail, better ride’s smoothness, better control in medium/high wind (20 knots), better acceleration, better top speed and good pointing abilities.

• speedjanne

Medlem
    26 februari, 2003 vid 17:27

Jag är övertygad att hypern är överlägsen trad brädor i icke perfekta förhållande som vi har i 9 fall av 10,här är ju det alltid vindluckor pga småöar skärgårdsbåtar maxi 77:or och annan skit! Så jag tror jag krossar Kevin Ozee i Fiskebäck iallafall smirk.gif

Mvh Speedjanne gbg

• markram

Medlem
    26 februari, 2003 vid 18:35

Hmm, det verkar ha utvecklat sig en “kult” runt denna bräda
    redan inna den är seglad..
    Den är ju avgjort ett modigt “kvant”-språng som slaktar heliga kor på rad och det är ju kul.

Låt oss nu hoppas att den driver utvecklingen hos konkurrenterna i rätt riktning, innan den blir slaktad.
    (som ni märker är jag så tänd på HS att jag smygdissar den för att få nån dum jävel att sälja sitt ex billigt till mig innan han hittat rätt set-up cool.gif)

• speedjanne

Medlem
    26 februari, 2003 vid 19:09

ÖÖHH Vadå “redan innan den är seglad”, I GBG har det funnits 5 ex sen okt. Kolla in jilldes hyper video på http://www.surfcompaniet.se om du inte redan har sett den?

• markram

Medlem
    26 februari, 2003 vid 19:56

Javisst. men jag måste ju dissa skiten innan “tvisterna” (läs prestandaverifieringar mot Getwet mfl) är avgjorda.
    annars får jag aldrig ner dem till det pris som jag lagt upp i min budget(vill ju ha pengar kvar till surfsemester) laugh.gif.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kevin Ozee totalsågar Hypersonic!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.