Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kicker
-
Kicker
Publicerad av robinw på 15 september, 2009 vid 07:15Hur förhåller sig en kickers åkriktning i förhållande till vindens riktning? Nå’t av följande (1,2,3,) som är rätt?
pepa svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
jag skulle säga att den ska i den riktningen som blir när du kör mot kiten så du har 0 tryck utan att kiten trillar ur himmlen.
-
hildingdude;576127 wrote:jag skulle säga att den ska i den riktningen som blir när du kör mot kiten så du har 0 tryck utan att kiten trillar ur himmlen.
Precis, vinkeln beror på hur mycket det blåser.
-
bästa är å exprementera lite.
i vintras började vi med att köra rätt mycket downwind, men efter ett tag ville man ha mer fart.. Eller iaf känna att det verkligen axelrerar när man tar fart mot kickern, man vill ju kunna ladda obegränsat!! 🙂
gränsen mellan för mycket upwind och helt perfekt är hårfin, med andra ord ett jävla helvette att placera i sverige där vinden ofta vrider lite nu å då
-
gör den flytande, sätt ett rep i framkant och ett i bakkant. fäst de andra repändarna i en en och samma sten/ankare. ställ in rätt längd på repen och den kommer sen följa med vinden och alltid ligga rätt.
ju mer det blåser ju mer downwind vill man ha den, men det är inte jättestor skillnad så bara den inte är skitsmal så går det bra att köra lite snett på den. vår är 5m lång och 1,2 bred och efter att vi ställt in replängderna har vi aldrig behövt ändra dem.
-
jag vill ha en kicker i habo!
nästa år är det lekpark i habo som gäller!
-
3 för i helvete. Ska ni köra 2 kommer ni aldrig lika högt som Dre.
-
Kom på att det här är lite för viktigt att skriva så lite om, så tillåt mig utveckla; 2 med släng av 3 är för nybörjare och amatörer. 3 är för de som kan.
Logga in för att svara.