Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kickern i rågelund?
-
kickern i rågelund?
Publicerad av nic på 20 juni, 2006 vid 13:42Hur har det gått med den? Ligger den i vattnet? Funkar den :p
Bilder?nic
zo0 svarade 18 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Ryktene går helt til norge om at den skal være hur bra som helst..
-
Den står bakom toa nere i rågelund,,,kommer ut i veckan antagligen ons.
syns då.
-
mio wrote:Den står bakom toa nere i rågelund,,,kommer ut i veckan antagligen ons.
syns då.
Kul!
nic
-
Som jag ser det så får vi kanske göra om den lite grann. Böjjen ska gärna fortsätta ända ut så man verkligen får en kick. Om den är så kan den lika gärna bara vara en meter hög och ändå verkligen fungera. Är rädd att den här är för plan för långt.
-
för brant också, vi hade en som va ungefär lika brant, det funkar inte…
-
hehe… här är ett gäng som övningskör en 45gradig kicker:
-
haha.. hur gött e bilden när dom håller på at krocka..
frunntimmer.. åååh -
Utgångsvinkeln är nog inte för brant om man hade haft en continous böj på skiten. Men som den är nu håller jag med dig zäta.
-
hmm I used to build a lot of wooden kickers to jump my bike with… best kickers work from the basics of a circle… then the rider has a smooth transition through the whole kicker… You guys are smart enough to work out the string and pen bit, so no point going into it.. anyway.. see below how the kicker is placed in the circle…. use smaller circles to make the gradient of the kicker steeper.
-
SKottish we are köming to yor parti at midsummer, hope yo drink snaps or lese yo have a sil op yor arm
-
A bigger circle on a longer but not higher rectangle would probably work.
-
Nice one Hugo, looks like the weather may be a bit crap.. but we can always party indoors… get wasted… then go dancing in the rain.. I will post directions tomorrow
-
hur ofta används den? har aldrig sätt den ut på vattnet när jag har vart i rågelund..
Logga in för att svara.