Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kina
-
Kina
Publicerad av backe på 18 november, 2003 vid 15:29Vill minnas att det varit snack om Kina här nån gång. Ganska mycket prylar knåpas ju av gummorna där, hur ligger det till, kan man köpa billigt på plats i Kneping eller hur är det? Har en kånnektion som skulle kunna direktimporta litta när han ändå är där och slår dank.
sirgomez svarade 21 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
PS endast seriösa svar, singel tjejer med bild göra sig icke besvär. DS
-
-
Ja fast det va inte det jag menade utan typ ”kända” märken som sys i kina och som man kanske kan köpa där…billigt?
-
Hallå!
Varför ska allt vara så billigt?
Om alla tänkte som du skulle den ekonomiska världen kollapsa
i en enda stor anarkist/kommunist revolution utan att något
skulle uträttas.
Är du intresserad av din ”hobby” – betala! -
de va fan de dummaste jag läst här någonsin!!!
så allt skulle falla sammman i en enda anarkistiskt kommunistisk revolution???
man ska ju hålla sig från personangrepp men du måste fan va dum i huvudet om du tror det…så du är för att betala skyhöga priser för cd skivor oxå? givetvis skall all form av parallellimport förbjudas, eller?
o köpa över internet från andra länder måste ju bara dårar hålla på med eftersom alla som är intreserade av sin hobby betalar glatt oavsett vad det kostar.prispressning är ju för fan en av drivkrafterna i en marknadekonomi!
-
Hmm Gnällspik,
även om jag i grunden håller med. Självklart ska man betala för att hålla uppe kvallitén och få en bra produkt. Men jag tycker, och det kan va så att jag har fel, att prissättningen för Kites är på tok för hög. Därför tycker jag att jag får lov att direktimportera från det stackars land där dom tillverkar grunkorna om jag nu har möjlighet till det. Sen får dom svenska återförsäljarna ursäkta om jag snyter dom på lite pengar. Om det nu är nån som ser det så.Sån e jag.
(och jag beskyller givetvis inte återförsäljarna för att lägga på för mycket, jag antar att det styrs upp av tillverkarna)
-
hehe de e kul me lite bensin på brasan.
Ja bara skoja ju, köpte själv utsmugglade NorthFace kläder
i Peking, Hehe -
Slipping avay from the subject ?
Själv funderar jag på att gå med i röda armen å göra kupp på kinesiska ambassaden för att få ner kitepriserna!Länge leve Josaf vår räddare
hahaha
-
fusk north face! det fins ingen riktig north face i peking att köpa – men kopior funkar ju för att gå ner till macken – men tro inte det är goretex eller windstopper!
Detsamma är det med kite – det koster ju att utveckla kites -darför får man betala. sånna som jag-produktutvecklare-vill ju ha lön!
Om nån koperar och tror han har fattad hur det funkar – glömm det-det fins alltid nåt som gör att det är en orginal! inte bara priset! kvalitet koster och håller.
Eller var tror ni en Volvo är så dyrt och håller 15år? Nån få betalt att använda sitt hjärna! -
well en trabant håller oxå 15 år om du sköter den
va det inte bevisat att vissa biltema volvo delar höll bättre än originalet hahahafinns många histrorier om plagiat som överträffar originalet så den skrönan får du stå för
själv gillar jag att betala underpris även om skkiten går sönder vafan då bara handlar man en ny flest prylar innan man dör har vunnit juh
-
Jag vet att EH Kites tillverkas i Kina men mer kan jag tyvärr inte säga om den frågan. Några kompisar köpte såkallade ”20 dollar kites” i Thailand, men det var inget märke bara kites med hyfsad kvalitet inte att rekommendera om du vill att de ska hålla ett tag. Var? När? Hur? kan jag inte svara på.
)
-
Summan verkar ju vara att ingen vet så det är ju skit i vicked…
-
Det är inte bara pirat grejor som tillverkas i kina utan även stora segeltillverkare tillverkar där också… hittar du ett bra märke köp och sälj problemet är väl garantifrågor det är nog inte generalimportören i sverige så villig att ta hand om så då får man vända sig till de du köpt ifrån direkt, men det funkar ju också, är man lat köper man i sverige vill man spara pengar och lägga ner tid investera utomlands ev Kina…. 🙂
-
jag sa inte att de i kina inte tillverkar kites – alla kites är ju tillverkad där – okej nästan alla – men jag vet att ingen få sälja nånting av deras produktion i kina eller HK. iaf inte direkt från fabriken. oftas går det genom kitemärket.
-
De flesta kites och brädor tillverkas faktiskt i Kina, men även Taiwan och Thailand. Jag driver själv ett företag där jagg sysslar med import från bland annat Kina och jag har kontakt med en fabrik som syr kites åt några mindre märken. Där kan man köpa nonamekites men du kan glömma att fabriker som tillverkar åt de stora märkena tänker sälja kites med originalmärke. Om man har en bra relation med fabriken i Kina så kommer de inte ens att ge ut en nonamevariant av ens produkt. Annat är det om man missköter sig och försöker få produkten producerad billigare av en annan fabrik. Då sätter fabriken på en egen logga och spottar ut ens varor till låga priser.
Jag har tagit hem varuprover och synat sömmarna på dessa nonamekites och kvaliteten är mycket bra. De tillverkar även linor och bommar.
MVH
Jonathan Göransson
jonathan@skepparkroken.net
Logga in för att svara.