Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › King of Paradise 2012 – rapporttråd med bilder
-
King of Paradise 2012 – rapporttråd med bilder
jester svarade 12 år, 3 månader sedan 16 Medlemmar · 33 Svar
-
Jovars räka är helt riktigt. Men när det handlar om storlekar generellt så är det väl “its not how big thing you have its how you swing it” Anders Bringdal:cool2:
Jävla nice med karpathos:grin: -
Quote:Du är välkommen Mick, men i år så måste du allt posta tiderna!
Tack Anders, schysst att jag får ligga skavfötters med dig… 😉 Jaa, självklart postar jag allt i år, jag kommer ju ner utan familj så i år är det fullt fokus på surfen.
-
Fy f**n vad mackee kör, gippar hela tiden medans vi andra står och tar igen oss. Å då snackar vi inte några fisgippar utan 35+kn laydown 🙂 Blev faktiskt lite förvånad av att se mr full kontroll klota! Another day in paradise 🙂
-
Här kommer några blandade bilder från första veckan, tagna av mig och Mari.
-
Känns surt att vara hemma men endå skönt så att revbenen får läka. Kommer lätt tillbaka nästa år!!! Ni som någon gång funderat på att åka dit, sluta tveka boka resan redan idag!
-
Lycka till alla nere Grekland hoppas ni persar era rekord och ökar . Aloha från Niclaes i Onsala
-
Med lite ovanliga vindförhållanden på slutet så har vi idag beslutat att tävlingen är över för i år.
årets vinnare och kung i paradiset: http://www.karpathosspeed.com/2012/08/markus-emanuelsson-king-of-paradise-2012.htmläven med tunn vind på slutet så kan summera årets “Sommar SM” som blåsigt, här är bästa 2 sek och 10 sek per dag:
http://www.karpathosspeed.com/2012/08/12-fast-days-in-row.html
-
Gigantiskt tack för årets tävling! Trots att jag inte hittade farten var det tack vare det goa gänget en grymt kul vecka. 7.0-slalomsegling är ju inte heller något man är bortskämd med i 08-land. Tack alla, hoppas vi ses snart!
-
Stort tack till alla sköna surfare med familjer för denna sommaren på Karpathos
Tyvärr blev det inte lika mycket vind i år men dock många timmar på vattnet.
Tack BQ som fixar ihop detta event -
Ja fet var en mycket bra resa med bara trevliga människor, ibland undrar man nästan om vi fattar hur bra vi har det där nere? PB och ett antal extra kilo att nu springa av sig;-)
Extra tack till BQ som fixar tävlingsupplägget och Daniel som fixade att det gick smidigt med alla prylar vid inschekning.Hoppas vi syns snart qoch om inte syns vi på Karpathos 2013:-)
-
Ja, det var ju en succé som vanligt med massa pålitlig vind, god mat och dryck och sällskap!
Vi fick inte några nuklerära dagar med vind över 20 m/s som vi förväntade oss, men och andra sidan så passade vi på att köra lite fler kilometer istället de dagar det blåst runt 15 m/s, så våra kroppar har ändå fått sitt!Första vecka var vindmässigt bäst och Erik, Tompa, Faster, Lundvallarna och Mård prickad in 8 dagar med höga farter.
Gänget som var där den andra veckan fick väl 5 dagar. Säkrast är det alltid att boka två veckor, men det är såklart inte alla som har möjlighet att vara där så länge. Ni ska dock veta att tiden går fort när man har kul, så 14 dagar är inte fel.Det var inga problem med vare sig bankomater eller bensin till bilarna och mopparna. Enda spåret av grek-krisen var väl att några restauranger som vi ändå inte brukar gå på hade slagit igen.
Nästa är så lutar det åt 25/7 – 8/8.
Då kommer även Dirk Jan Knol att vara där.
Vore kul om alla i “Svenskstoppen” kan vara med nästa år. Vad jag förstått så har några åkt till andra grekiska eller spanska öar i år på mer traditionella solsemestrar. Men Karpathos funkar utmärkt för detta ändamål och event-formatet innebär att man kan om man vill spendera mycket tid med familjen om så krävs.
(Och det är ju mest på kul som vi kör. Även om det samtidigt är väldigt utvecklande, då man får grym koll på trimmet). -
Om ni inte vill svara här i tråden så skicka PM till mig, men jag är intresserad av (total)kostnaden för familj med flyg, boende mat och ev bilhyra – 1 alt 2 veckor
Logga in för att svara.