Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kit hur fort går det?
-
Svar till:
jaja på snö eller vatten e de ju sin sak, men grabben stod ju still o hoppade 10meter…. hahaha 10m högt hopp stillaståendes, icke en chans.
[/ QUOTE ]
Vem som nu hoppat så högt stillastående vet jag inte, personligen kom jag brännandes på en mountainboard en från början inte alls byig dag. Det som hände var att foilen jag körde med (Flexifoil Blade III 4.9m²) drog iväg lite över en kulle. Troligen kom det ett stort termiksläpp samtidigt som en vindby drog över kullen. Med det lyft som en Blade IIIa har är det inga större probs att stiga högt och fort vid sådana förutsättningar. Problemet med dem är att man alltid landar som en sten. Jag har läst en del liknande cases på [url=”http://www.foils.nl.”]www.foils.nl.[/url]
Jag vet att biorno med flera var ute vid samma tid på vatten (roxen) och hade stora probs med byar och orolig termik. Björn själv blev enligt utsago uppsliten så fort i luften att han inte kunde hålla kvar händerna på bomen.
Sååå, om nu vara förhållandena är ogynsamma kan nog lite vad som helst hända. Kolla bara killens som fick sig en 48 sekunders åktur över land med TopHat som personlig komentator
-
Svar till:
Svar till:
Jag vet att biorno med flera var ute vid samma tid på vatten (roxen) och hade stora probs med byar och orolig termik. Björn själv blev enligt utsago uppsliten så fort i luften att han inte kunde hålla kvar händerna på bomen.
[/ QUOTE ]
haha fan va go den va, har du inga fler sånna historier (eller förlåt, ja menar ”liknande cases”)
Mvh: Sam
-
Svar till:
säg att det var i småland
[/ QUOTE ]
det där va elakt! dom bor i ÖSTERGÖTLAND inte småland… -
Svar till:
det är rätt många bud om hur snabbt det går… nånstans mitt i det här klippet får man se hur snabbt en dansk kan köra…. http://kitesurferen.sommernet.dk/SpotX.wmv
[/ QUOTE ]
Jävligt COOOLT! De kör bilen parallellt med killen som surfar.
Det roligaste är att de har döpt filmen till ”SPOT X” för att de vill hålla den hemlig. Men man undrar om det är norrmän som filmat, för de har döpt filen till ”Helgnaes” och det är där de är. En liten tunga utanför Odense. Sök på Google och man hittar stället! Ha ha ha
-
Svar till:
Det roligaste är att de har döpt filmen till ”SPOT X” för att de vill hålla den hemlig. Men man undrar om det är norrmän som filmat, för de har döpt filen till ”Helgnaes” och det är där de är. En liten tunga utanför Odense. Sök på Google och man hittar stället! Ha ha ha
[/ QUOTE ]
ja det va minsjuåda roligt de, vilka korkade killar. speciellt när dom vill hålla det hemligt. hojaja!
Logga in för att svara.