Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › kita ensam=problem med launch och landning
-
kita ensam=problem med launch och landning
egget_ svarade 17 år, 7 månader sedan 18 Medlemmar · 20 Svar
-
pjoter;365536 wrote:Bandana, det kan vara sjukt jobbigt att få upp en C-kite på snö om man inte har 5e lina. Har man tur så greppar LE annars så glider den bara på snön å sliter grymt på tyget.
Det kan va svårt både när man e över och underriggad om underlaget är hårt.Sen kör man hellre under än överriggad, det gör ont att skrota på land.
det är inte svårt att få upp en c-kite på snö utan 5:e lina, jag har kitat endast 2 veckor, och får hur enkelt som helst upp min cabrinha årsm. 05 fast den crashar “upochner” på isen.. man bara drar i den ena av “baklinorna” tills den vänder sej… gör jag fel då eller?? iallafall funkar de..:D
//Jona_than
-
e ju lite speciellt med cabrinha som har recon… recon fungerar bra i lagom vind. I hård eller lite vind e de iinte så kul att starat kiten på snö/is…
-
land the kite onto its tip, and hook the chickenloop onto the car, or put a self launch pole in the ground somewhere.
-
jag tror inte surfballen frågade för att alla skulle berätta hur lätt d tyckte diverse start o landningar var o verkligen inte för att han vill köpa foil. känns som tråden tog en vändning.
fifi kom med konkret tips:
samma som hon sa bara att du viker in det hörnet du ska lägga sand på så att när du med ett knyck drar i nedre linan drar du ut hörnet o sanden försvinner.
GL HF -
Hmm, har också funderat på det där ett tag.
Starten känns inte som nåt större problem, inte ute på vattnet heller.Men när du ska landa, vad gör du då om du är ensam?
/Egg
Logga in för att svara.