Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kita i varberg på lördag??
-
Kita i varberg på lördag??
Publicerad av anonym-anvandare på 22 augusti, 2003 vid 18:03jag är nere i varberg på lördagen och undrar om det är någon kitare som vill vara med o köra? alltid bra att vara två!!
jag kör helst i Björkäng eller Träslövsläge, ring mig på mobilen så bestämmer vi något!
/Fredrik 070 9955629
anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
helt sjukt, jag va i apelviken.. inte en endaste kiteare.. finns det ont om kiterare i varberg eller?
-
Har också varit där samma sak då, men i Björkäng var där en del kitare väldigt fint ställe och inte så himmla långrunt, riktigt bra ställe.
/Patrik -
Vi är många som kitar i Varberg, grejen är den att Apelviken är inte särskilt bra att kita i, trångt och vinden är bättre på andra ställen. Läjet är ett ännu sämre alternativ är Apelviken. Testa Björkäng istället funkar från SSO till NNW. Stor strand med plats för alla.
Passa de som badar och kör i södra delen. -
Orkar ni åka en bit till så e Ringsegård i södra änden av Falkenberg ett toppenställe !
Nu till helgen blir det dock kanske MegaKite showdown i Skanör för några av oss som brukar vara där… -
Det var intressant, hur hittar man dit och vilka vindriktnigar funkar det på.
-
Från Fbg. kör mot Skrea, (Strandvägen) förbi Skreacamping.
Raktfram i rondellen, efter ca 200m ta första vägen till höger (T-korsning)skylt Ringseggård.
Kör ca 200-300m, ta höger igen grusväg ner till stranden (Varningsskylt ”Max 2,1m”.
Eller ta gamla E6 från Fbg. kör mot Halmstad, några km innan Heberg ligger Skrea kyrka på vänster sida.
Ta höger vid korsningen, skylt Ringsegård.
Kör ca 2km, tag vänster vid andra T-korsningen (skylt Ringsegård).Funkar från syd-sydost till nord (ungefär)
-
Vem brukar kite surfa som kommer från Falkenberg???
Logga in för att svara.