Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita med Bic surfbräda (longboard)

• Kita med Bic surfbräda (longboard)

Publicerad av kalle57 på 15 oktober, 2009 vid 09:01

Har en fundering sedan länge. Det ligger nämligen en gammal Bic Natural Surf (typ 7’5 eller nå’t) och skräpar hemma. Min tanke är att limma på stroppar på den för att köra med en Switchblade 12:a på sommaren i lätta vindar.

Är det någon som har provat detta? Funkar det och är det i sådana fall över huvud taget kul att kuska runt på en Bic?

pjoter svarade 15 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • samhansson

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 09:03

det funkar bra, är rätt ballt!

• hbgkitare

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 09:06

Mycket roligare att köra strapless!

• 1111

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 09:13

Jag har en 9 fots soft deck som jag kör på ibland.. funkar kanon strapless.. Gott när andra ligger och läser aftonbladet på stranden..

Sätt inte straps på en så stor bräda.. tycker jag..

Totte

• kalle57

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 09:17

Jesus, vilka snabba svar! Gör ni inget annat än att trycka F5 på Steffo?:wink:

Kanske att jag ska prova strapless först innan jag sumpar brädan med en massa lim. Kan man ta bra höjd förresten? Brädan ligger uppe på Smögen och det hade varit kul att åka runt lite bland öarna där om det går. Kanske att man kan hitta ett break eller fånga en dyning utanför Hållö oxå. Ska bli kul att testa men det få som sagt bli till sommaren.

Häpp!

• larssa

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 09:24

Jag har en Bic 7,2″ och den har jag testat köra strapless med kite=funkar bra

• roland

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 12:20

tycker du ska sätta straps på ett längs fram å ett längs bak

• gurra_g

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 14:06

kör bara men skippa strapps, som alla innan redan sagt..

• yann

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 15:09

Japp, ju större bräda desto mer behöver du flytta runt fötterna

• haze

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 15:56

De har ju till och med släppt en MiniMal med strapps;) 7,3 tror jag den är…

• gurra_g

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 18:05

släpps mycket skit..

• kalle57

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 06:26

Får bli så här: Först kör jag strapless för att se hur det går + för att måtta var fötterna/stropparna ska placeras. Sedan vill jag nog ha stroppar eftersom jag inte vill riskera att tappa brädan när det kommer lite vågor. Behöver lite säkerhet eftersom jag troligen ska använda brädan uppe i Bohuslän med allt vad det innebär (granit, havstulpaner, mängder med båtar o s v). Skulle jag använt härket vid en bred sandstrand antar jag att strapless is the shit.

Tack för input!

• above_the_law

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 07:02
    kalle57;583685 wrote:
    Får bli så här: Först kör jag strapless för att se hur det går + för att måtta var fötterna/stropparna ska placeras. Sedan vill jag nog ha stroppar eftersom jag inte vill riskera att tappa brädan när det kommer lite vågor. Behöver lite säkerhet eftersom jag troligen ska använda brädan uppe i Bohuslän med allt vad det innebär (granit, havstulpaner, mängder med båtar o s v). Skulle jag använt härket vid en bred sandstrand antar jag att strapless is the shit.

Tack för input!

Neeej, skippa straps på den brädan och kör med en leash för att inte förlora brädan!
    Absolut inte mer än en framstropp i så fall. Promise!
    Var du ska placera fötterna beror ju helt på hur det blåser, om du kryssar, slörar, länsar o s v. Stropparna kommer vara helt onödiga då dessa bara behövs om det blåser riktigt mycket och är stora vågor… och då lär du ju inte köra den i alla fall, eller?

• yann

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 07:04

Med en Bic behöver du inte oroa dig för sten å sånt. Den är ju i princip oförstörbar.

• samhansson

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 07:54

no sträääps

• kalle57

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 09:45

Ok, en kompromiss då – Inga straps under 2010 så får jag se sedan.

För övrigt. Går det att ta bra höjd med en longboard? Hade varit kul att åka runt på lite småturer o spana om det går. Jag tänker mig motsvarande som på en Kona vindsurfingbräda om någon känner till den.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita med Bic surfbräda (longboard)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.