Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita med kids i November, tips önskas

• Kita med kids i November, tips önskas

Publicerad av perl på 20 augusti, 2010 vid 08:42

Vi (två vuxna, två barn 7 o 9), funderar på att byta november-regn mot sol och vind första veckan i november (höstlovet för kidsen). Killarna 7 o 9 har börjat öva body drag men inte kommit upp på bräda ännu (vi har en HQ-hydra 2.5m2 till dem, men skulle nog behöva komplettera med en depower kite).

Vad tror ni om Fuerte, Caleta del mar? Nån som vet om det är hyggligt barnvänligt (onshore och sand eller?) Var skall man bo, i stan/hyra bil eller på beachen (tex. http://www.caletadelmar.com/)

Har ni andra tips på resmål på Fuerte, eller annat som funkar med kids.

Egypten kanske, nån som vart där med barn och kitat?

(Har vart ett par svängar till El Gouna, men kite stranden ligger ju inte vid hotellen, iofs görbart men inte optimalt. Mövenpick ser iofs ut att ha egen kite beach, nån som har kitat där?) Hurgada som stad är ju ingen höjdare, men hotellen är ju som egna som världar, nån som har vart där med kids o kitat?

/Per

perl svarade 14 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • ristarpen

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 09:28

Jag va i egypten 2008 stort hotell område med mycket aktiviteter för barnen. 4-5 poler och jätte stor sandstrand med sideshore och nästan on shore på nybörjarstället. colonawatersport har sitt kitecenter inne på hotell området. Magawich swiss in resort
    jag va där i mitten av oktober och dom fyra första dagarna va det 15ms och resterande 7-9 ms.
    Bra ställe tycker jag då familjen kunde ligga och sola och bada och jag kunde bara pumpa upp kiten och köra när jag ville.

http://www.colonawatersports.com/hurghada/hurghada.html

• perl

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 12:08

Jo vi var förbi Magawish första gången jag var i El Gouna, såg OK ut (dock kitade vi inte där). Klarade ni er från magsjuka?

/Per

• stepet

Medlem
    22 augusti, 2010 vid 06:18

Vi åker hit den 9 nov. verkar vara en mkt bra spot för kite. Här finns ett kite center colonawatersports
    Knädjupt ca 300 meter ut, stadiga vindar.Varmt i vattnet, Dessutom fins det en vik ca 700 meter norr om hotelet som har lite vågor.
    Kolla google maps..
    Var i El Gouna förra året och det var ok.
    Bodde på Movenpick med ett kite center på stranden . Tyvärr lite dåligt med vind då. Har varit i Sharm el sheik innan och tykcer att allt är bättre där om man jämför med Hureghada området. Åker oxå med barn 10 o 5 år..

http://www.fritidsresor.se/boka-resa/HotelAbout.aspx?q=6cff4347d46a4b23a26494b9151a3f10
    http://www.colonawatersports.com/sharmelsheikh/sharmelsheikh.html

• perl

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 12:35

Den övre länken fungerade inte, vilket hotel var det (antar det är i Sharm…)

/Per

• perl

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 12:37

Har hittat resor till Lanzarote oxo (verkar passa bättre med datum för oss), är det någon som kitat där som kan komma med tips?

/Per

• olle-2

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 13:25

Åker med familj, barn 7 och 9 samt fru till El Gouna Mövenpick just den veckan. Hoppas att det är bra…..

Har varit med familjen på Cap Verde (ganska trist för alla som inte gillar vind) samt Guadaloupe (suveränt men långt och dyrt)

mvh
    Olle

• stepet

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 16:21

Det är bra! Kite centrat ligger 100 meter från hotelet. Stranden är inget vidare att bada ifrån pga att det är långgrunt ca 250 meter rätt ut, och till det kommer lågvatten på morgonen då är det knädjupt. Men för kiting är det ju bra. Familjen kan ju ligga vid poolen… det finns bättre stränder ganska nära om man vill bada typ.

Länken till hotelet i Sharm el sheik. hoppas den funkar..
    http://www.fritidsresor.se/resa/egypten/sharm-el-sheikh/nabq-bay/blue-village-exotic-mirabel-beach-resort/?season=vinter-10-11

• perl

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 17:18

@stepet:
    tyvärr fanns det inga platser kvar där nu, men kanske till jul….

Lycka till med resan.

/Per med familj.

• larssa

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 10:27

Fuerte e inte så nybörjarvänligt med bl.a korallrev. Hade valt El Gouna där e bättre.

• chaneuil

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 14:05

Jag har bott på Caleta del mar, det är OK. ca 5-10 minuter att gå till Flagbeach. Det kan vara stora vågor där och är inte speciellt nybörjarvänligt.

I El gouna har jag bara bott på Mövenpick. Det är najs där men det kan vara lite väl grundt vid ebb. Åker till Nabq i novebmer, hoppas det är lika bra 🙂

Lycka till!

• perl

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 18:08

Jo det ser ut att bli Lanzarote, passade bäst med möjlighet till ledighet. Finns flera kite centers vid Famara som har ”pick up” service över hela ön, så det går nog styra upp så det blir några dagars kite i alla fall. Så om nän vart på Lanzarote o kitat så är jag tacksam för tips…

/Per

• hildingdude

Medlem
    29 augusti, 2010 vid 17:23

har varit på Mövenpic 2 ggr det är bra men byigt om jag har fattat det rätt!
    Är det viktigaste inte att det är ett fett ställe så har jag en Perfekt kontakt i Sharm, där får ni en privat lagun med vind 300 dagar om året. På morgonen är det stark vind (7-8) sedan på kvällningen är vinden lugnare och funkar för (12-14) så det är rätt perfekt om man är några olika viktgrupper. speciellt om man ska lära barnen!
    http://www.dahab-kite.ru

Hälsa Sergey från Anton.

• perl

Medlem
    29 augusti, 2010 vid 19:21
    hildingdude;628532 wrote:
    har varit på Mövenpic 2 ggr det är bra men byigt om jag har fattat det rätt!
    Är det viktigaste inte att det är ett fett ställe så har jag en Perfekt kontakt i Sharm, där får ni en privat lagun med vind 300 dagar om året. På morgonen är det stark vind (7-8) sedan på kvällningen är vinden lugnare och funkar för (12-14) så det är rätt perfekt om man är några olika viktgrupper. speciellt om man ska lära barnen!
    http://www.dahab-kite.ru

Hälsa Sergey från Anton.

Funkar det över jul där med vind… (tänkte åka i början av januari).

/Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita med kids i November, tips önskas

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.