Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita med vattenskidor?

• patrikol

Medlem
    2 juni, 2007 vid 06:54

@Brutolf 387859 wrote:

Är det någon som har provat att kita med vattenskidor?
    Skulle vara kul och se om det går.

Hallå!

Detta är ett forum för brädåkare inga gubblagg här inte! 😉

• hengo

Medlem
    2 juni, 2007 vid 07:25

tror det funkar alldeles utmärkt..
    så länge man har bra koll på grejerna kan man kita med nästan vad somehlst

• walle

Medlem
    2 juni, 2007 vid 07:27

har ju legat både filmer och bilder uppe här på idioter som gör det, fattar inte det roliga bara…

• jona_than

Medlem
    2 juni, 2007 vid 08:04

däremot vore de grejjer att prova kita med en Stiga rattkälke, tror bestämt jag skall skapa historia och pröva det..

• brutolf

Medlem
    2 juni, 2007 vid 12:45

Ok, jag har aldrig sett något om det och tänkte det skulle vara kul och se.
    Man kanske skulle prova att kita med pulka också, det skulle nog se lustigt ut iaf.

• patrikol

Medlem
    2 juni, 2007 vid 12:54

@Brutolf 387908 wrote:

Ok, jag har aldrig sett något om det och tänkte det skulle vara kul och se.
    Man kanske skulle prova att kita med pulka också, det skulle nog se lustigt ut iaf.

Vad jag känner till ännu så länge så har det provats med skateboard, Luftmadrasser, Gummibåtar, Kanoter, oljetankers, men pulka har jag aldrig hört kan kanske vara något!
    😉

• skotten

Medlem
    2 juni, 2007 vid 22:17

wasnt kitesurfing invented using waterskis??

• brutolf

Medlem
    3 juni, 2007 vid 03:21
    skotten;387977 wrote:
    wasnt kitesurfing invented using waterskis??

Ja, jag hittade en gammal film ifrån 1988 där det var någon som for fram på vattenskidor men kiten var tyvärr inte med i bild. Men det jag undrade var om det fanns någon ny film med vattenskids åkning och om dom gör liknande trick som med snöskidor.

• pjoter

Medlem
    3 juni, 2007 vid 09:24

har sett en sjukt kass film på nån som åker lite framåtillbaks bara. gör några små tyska hopp som mest.

Har själv funderat på det ett antal gånger men inte riktigt orkat ta tag i de. tror man ska ha nåt mindre och smidigare än vanliga vattenskidor för att kunna tricka lite, å sen bör det ju va twintip. för lat för att orka bygga och testa dock.

• _dave

Medlem
    3 juni, 2007 vid 10:48
  • hengo

Medlem
    4 juni, 2007 vid 08:15

har också sett en riktigtt seriöst (!) VHS sen typ sena 80talet. Där är det vattenskidor och drakar som har stålramar och typ vev i mitten av bommen som gäller

• pepa

Medlem
    4 juni, 2007 vid 09:14

@hengo 388208 wrote:

har också sett en riktigtt seriöst (!) VHS sen typ sena 80talet. Där är det vattenskidor och drakar som har stålramar och typ vev i mitten av bommen som gäller

Så var ju alla kitefilmer i början era nooooobs.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA