Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kita Över sundet!?
-
kita Över sundet!?
Publicerad av blowmefast på 27 juli, 2005 vid 06:11Hello alla surfgalna …galningar!
Jag undrar om man kan Kitesurfa över sundet…från danmark till sverige eller viceversa…hade sparat en del pengar…man behöver kanske bara köpa biljetten hem igen?!
Jag är seriös i min fråga, eller kanske ni vindsurfare har tagit er över sundet förut..nån som vet något? Ha en fett bra dag MVH Mario
anonym-anvandare svarade 19 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
vet att många vindsurfare på vikingstrand brukar åka över å köpa en back men vet inte om någon kitare har jibbat över än.. tar ca 5-6 minuter
-
sa inte du att du var nybörjare i ett tidigare inägg?
men det e klart kitea du över så vi slipper ännu en nybörjare i habo!
-
Svar till:
sa inte du att du var nybörjare i ett tidigare inägg?
men det e klart kitea du över så vi slipper ännu en nybörjare i habo!
[/ QUOTE ]
Så jävla onödigt inlägg, vad vill du uppnå!? Du har väl själv varit färsking en gång, men det e klart då skulle väl alla bara hylla dig när du stod mitt i vägen! Think twice..
-
varför ska jag tänka två gånger.. klart att jag har varit nybörjare! vem har inte varit det..
men hur störigt e det med nybörjare som e i vägen, inte tittar sig för när och vart dom kör, inte har koll på någonting.. jag e inget vidare bra.. men har åtminstonde koll på vad jag gör.. för det mesta!och vad vill du och den där andra kille uppnå med att köra över sundet?
men som sagt.. gör det gärna för mig! -
nu e du dum e inte det en kall grej att göra! skulle själv skryta en del om jag blåst över tatt en billig go öl och sen kört tillbax!
fasen innan jag kommit igång ordentligt med allt trodde jag att jag skulle kunna köra runt helvilt i skärgården som jag gjorde med brädan (windsurfing) tidigare.. eller e-jollen för den delen -
nä.. men du har aldrig varit i habo på en blåsig lördag! så du vet ju inte vad jag snackar om!
-
amen va fan det är väll inga större problem att surfa över, men är man nybörjar ska man nog hålla sig borta från sånna turer och zoolander och melker och mig och alla andra som kan karate eller är ett stort djupt trafikerat sund.
🙂
-
är nog hur lätt som helst… tar nog inte mer än 15 minuter eller nått
-
Tillhör Vikingstrands surfklubb,
de finns vindsurfare som kört över druckit en bira och sedan åkt tillbaka…
Det där med backen såg du nog på TV:n 🙂 (Segelsällskaps resan)…
Helsingborg-Helsingör tar ca 8-10 min..
Jag har kitat i snart fyra år här i Helsingborg och aldrig sett en back på en vindsurfingbräda…/Niklas
-
En gammak vandringssägen från det glada 80-talet, alla har hört det men ingen har sett det(Öl backen som skulle ha hämtats)
-
Nixa + Bengt!! Det är faktisk inte särskilt länge sedan vi lade ner smuggelverksamheten över sundet. Ok, det var en aning tungt med en back öl på ryggen och kita men kom nu ihåg den fantastika lönsamheten. Skärpning killar!
-
Oj då! Avslöja inte hur vi finansierat vårt kajtande, kan finnas snokare här!
-
Nixa, Nilsson & Arnold är ni sugna på en runda i morgon efter 11-tiden om det är väder till det?
Kanske lite Rååsurf om det passar -
Gå in på http://www.vikingstrand.se där kan du se vem som har det officiella/inofficiella rekordet.
Häpp
Logga in för att svara.