Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kita på Kalymnos?
-
kita på Kalymnos?
Publicerad av mikhogl på 4 januari, 2007 vid 16:24Funderar på å dra till denna ö för å klättra lite i maj, är det någon som vart där å vet om det är bra för kite också? vart spotsen ligger å vilka kitestorlekar som gäller. Mvh micke
blaffa svarade 13 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Å vad avis jag blir.:smile: Skulle verkligen vilja testa klättringen där. Har hört att det skall vara helt grymt. Typ som Thailand, fast mer välsäkrat och det vore ju skönt. Kan ju säga att jag va så lagom skakis några gånger när det inte va bultat på 6-7 meter och fullt av stalagmiter att spetsas på om man hade fallit. Var väl för övrigt inte sådär jättesugen på att falla i en del av de nedslitna och halvrostiga bultarna man hittade lite varstans.
Ha det så grymt på Kalymnos och hoppas det finns kite där oxå. Fasen måste dit nån gång, kalksten mumma
-
mikhogl;358343 wrote:Ingen som vart där?? kom igen!
Hej, är på kaly och klättrar just nu, och lika nyfiken som du – hittade du någon kiting här?
-
Har varit på kalymnos och klättrat några ggr. Jäkligt nice ställe måste jag säga! Sämre med kitening dock. Lätt att ta sig till Kos, 20min med båt, och där borde det finnas möjlighet för Kite. Annars är det väl 3timmars katamaranen till Rhodos som ju är ett säkert kort gällande kite.
Ha det riktigt gott!
Logga in för att svara.