Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitarens ordbok och spotguide
-
Beach jump to trash can = hoppa på stranden, inse att det blev helt för högt, skjuta draken och krascha själv in i en soptunna.(fråga ozzcarr för mer information)
-
Svar till:
Svar till:
DEN FEDE TO SMALL BOAT – Kan bara göras av Rambo.
[/ QUOTE ]
Inte riktigt sant… det ligger en (jävligt malplacerad) båt i Bulls Bay (Sydvästra gotland) som jag hånglat med… färgskav och smärta blev resultatet..[/ QUOTE ]
Va faen, letar du opp ställena här på ön att krascha på?
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Inte riktigt sant… det ligger en (jävligt malplacerad) båt i Bulls Bay (Sydvästra gotland) som jag hånglat med… färgskav och smärta blev resultatet..[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Det var förra året… i år så klarade jag mig fast den ligger på samma jävla ställe -
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Det var förra året… i år så klarade jag mig fast den ligger på samma jävla ställe[/ QUOTE ]
Ni är inte ensamma, på Öland(Sandbergen) har jag sett minst två fall bara i år!!!
/Danne
-
För att göra denna mycket fina lista lite lättare att underhålla har jag smält upp en DB på
-
Skit bra. Min favorit är helt klartr
Lou Wainman – Martin Ekström
Inte för att Martin kör bättre än Lou utan bara för att det är så jävla själklart i en ordlista hahhahah
-
“kite-Automobile” = köra ner med bilen på stranden och fullständigt gräva ner den så man inte kommer upp.
-
Bidrar med min egen lilla ordlista…
Picka – blåsa upp
Picka ner – vinden lägger sig
Nödbröd – Bröd som ligger i bilen och äts när vinden är så pass bra att det inte finns tid att köpa käk!
Rescate – Räddning ala Coche
Tysk hopp – mindre graciöst hopp, viktigt att det är högt och långt(!)
Strandslickare – Anna S på Coche =) (kör så långt in som möjligt för att få plattast vatten i offshore)
-
Svar till:
Skaffa 4WD!
[/ QUOTE ]
snarare rejälare däckmönster och högre markfrigång för quattro e det ju faktiskt
eller varför inte ännu bättre, ett ordentligt omdöme?
-
Svar till:
Svar till:
Skaffa 4WD!
[/ QUOTE ]
snarare rejälare däckmönster och högre markfrigång för quattro e det ju faktiskt
eller varför inte ännu bättre, ett ordentligt omdöme?
[/ QUOTE ]
Har man inget omdömme så går det lika bra med en Jeep
-
FINSKIT – När downwindern är för lång för behoven. Utsikten är den vackraste man kan få när man sitter på holken. Vi har en hel del av våra Coche-besökare att fråga för närmare beskrivning.
-
Svar till:
S3:a, alltid lika stabil i djup sand
[/ QUOTE ] Inte meningen som ett förklaringsord, bara svar på en dialog
Logga in för att svara.