• Publicerad av getwet på 28 januari, 2002 vid 07:01

Har en fråga till er Kiteare. Har sett en del filmer om Kite och observerat att Kite brädorna påminner väldigt mycket om en Wakeboard. Eftersom jag ska gå en Kite kurs i vår undrar jag nu om det är möjligt, åtminstone till att börja med använda mig av den wakeboard jag har, det är en Hyperlite offshore med riktiga wakebindningar. Vad är skillnaderna egentligen mellan en Kiteboard och Wakeboard? Och varför använder man ibland footstraps och ibland wakebindningar?
    ”water for ever”

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2002 vid 07:42

ja visst går det , men det tar längre tid att lära sig. rekommenderar starkt att börja på en större bräda med stroppar och mer flytkraft. de som åker ’kite-wake’ brukar vara rätt bra, och det kräver att man har ordentlig kraft i draken. stroppar är MYCKET lättare att komma i när man samtidigt ska försöka hålla draken i läge. …men folk har olika åsikter…

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2002 vid 16:10

som sagt,du behöver fett med ös i kiten om du kör säg en 143 wake, det är ingen walk in the park att köra en 16kvm(naish) drake när det blåser 8-9 sekund vilket krävs för att köra en liten wake. (85kg)

• getwet

Medlem
    30 januari, 2002 vid 10:29

Jag förstår precis…….

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2002 vid 19:39

Jag skulle aldrig i mitt liv rekommendera dig att lara dig med waken. Ta hellre en gammal surfbrada och satt pa fotstroppar da. Efter inte sa lange kan du borja jora med waken.
    /Peps

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.