Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite boots ?
-
Kite boots ?
Publicerad av ankpelle på 24 juli, 2012 vid 17:50Tjenare!
Har bestämt mig för att gå över till boots, är så less på min straps.
Tänkte sikta in mig på Liquid force, Någon som har kör med dem?
funderar på någon modell med kardborreband är det något att ha ?
Mvh Rj
lima-ko svarade 12 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Ja, det är många som kör med LF, de är tillsammans med Ronix/North de mest populära/bekväma bootsen.
LF kiteboots – liquidforcekites.com
LF wakeboots i Svensk butik – nocomply.se
LF kiteboots i Svensk butik – nocomply.seRonix wake-/kiteboots – ronixwake.com
Ronix/NKB Frank boots i Svensk butik kitekalle.com
Ronix wake-/kiteboots i Svensk butik – kitesverige.se -
Blizzy;693980 wrote:Är det stängd tå som gäller eller ska man köra öppen?
Är det Blizzy från Surfsess, som flyttat till/är i Halmstad? Isåfall får du gärna prova mina North/Ronix Frank boot nästa gång vi kör Doggen tillsammans eller liknande.
Jag föredrar stängd tå, bättre känsla, känns mer som snowboard och även varmare, men det är nog lite av en smaksak. Closed toe vs open toe har diskuterats ganska flitigt i [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=87039″]denna tråd.[/ame]
-
Lima-ko;693991 wrote:Är det Blizzy från Surfsess, som flyttat till/är i Halmstad? Isåfall får du gärna prova mina North/Ronix Frank boot nästa gång vi kör Doggen tillsammans eller liknande.
Jag föredrar stängd tå, bättre känsla, känns mer som snowboard och även varmare, men det är nog lite av en smaksak. Closed toe vs open toe har diskuterats ganska flitigt i denna tråd.
Det stämmer, det är jag =)
Ok tack för tipset.
Låter som att Closed är varmare, ingen risk att åka fram eller få in grus fram.
Hittar dock inga argument för att köra Open toe i Sverige…
Så det låter som att Closed är bäst =) -
Cool, hör av dig om du ska ut ngt i veckan som kommer. Antingen kör jag själv eller så håller jag kurs, kan ta med brädan oavsett så får du köra bootsen i vatten, lite annan grej än att pröva i butik.
Logga in för att svara.