Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite bör förbjudas!

• fredrik-no1

Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:01

Bra idé! Så kan vi ju köpa kepsar med texten “Statens kajtkontrollant” på som den som kollar certifikaten för dagen kan ha på sig. Att bara köra en session med proffsen räcker sen inte för att bli certifierad. Självklart skall man också klara ett skriftligt teoriprov också. Sedan är det ju rimligt att det är tre månaders väntetid från man klarat teorin tills man får “uppkajtningstid”.

/Freddan

• brickan

Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:13

Förbjud kite helt då blir det minder nybörjare och mer spännande när man kör illegalt wink.gif laugh.gif laugh.gif

• rambo_johnson

Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:13

Svar till:

Man kanske kan turas om att kolla eventuella certifikat, dessa skulle man kunna få efter att kört en session med tex Hugo eller kanske Crille. Dessa är ju bland de bästa vi har. Pröjsat ett par hundra för att bli “certad”, allt för att slippa nybörjar krasher.. Jag har själv fått en kite i huvudet, inte så skönt…
    Bara för att man vill köra bil så får man det inte utan körkort..
    Det hade varit trevligare med seriös sport utan olyckor,

/Nixa

[/ QUOTE ]

haha, det finns redan, han den därä MIchaeelll i varberg säljer “bara” Nasih kites till folk som har gått IKO…

där e naish måttstocken igen, för hur ordentlig kiteutrustning igentligen skall vara.

• davids

Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:33

Ok men då kan du ju åka på de blåsiga vinterdagarna, gärna lite snö på stranden också så det är riktigt kallt, så kan vi andra åka på varma sommardagar med sol och varmt vatten då man inte behöver våt+torrdräkt för att inte frysa asset av sig.

Bland det dummaste jag hört att förbjuda kite på högsäsong. Givetvis ska man inte åka där det är mycket badgäster, men att förbjuda det är bara korkat. Jag tror lagen snart kommer reglera det utan att du ska förbjuda oss Bengt så låt oss åka så länge vi får, så kan du hålla dig till vintertid.

• fred

Medlem
    15 juli, 2004 vid 10:00

Javisst! Förbjud surfare, badare, förbjud fåglar och ornitologer, förbjud svarta, gröna och gula, förbjud allt förbud mot påbud av allehanda ting. EH borde totalförbjudas..
    Kör SS! (tror det är ett Tyskt kite märke va?) grin.gif
    Ähää Förbjud det också!

• backe

Medlem
    15 juli, 2004 vid 10:28

Faen… nu i du i blåsvär Bengt! Får man nått varmt mottagande när man kommer “him” då?

• nixa

Medlem
    15 juli, 2004 vid 11:44

Svar till:

Ok men då kan du ju åka på de blåsiga vinterdagarna, gärna lite snö på stranden också så det är riktigt kallt, så kan vi andra åka på varma sommardagar med sol och varmt vatten då man inte behöver våt+torrdräkt för att inte frysa asset av sig.

Bland det dummaste jag hört att förbjuda kite på högsäsong. Givetvis ska man inte åka där det är mycket badgäster, men att förbjuda det är bara korkat. Jag tror lagen snart kommer reglera det utan att du ska förbjuda oss Bengt så låt oss åka så länge vi får, så kan du hålla dig till vintertid.

[/ QUOTE ]Jag har då pyro, man fryser inte…

• zoolander

Medlem
    15 juli, 2004 vid 12:15

bra ide det där med att betala.. alla som vill ha ett kitecert, snacka med mig.. det kostar 375 kr och då ingår ett kitekort som säger att du får flyga din kite överallt utom på ornitologernas områden..

och glöm aldrig de du!

• kongos

Medlem
    15 juli, 2004 vid 12:57

Ah!
    Ser vart åt detta lutar.
    En vision!
    En kiteare som kryssar mellan 300 badgäster och säger…
    -“De e’ lungt! Jag har certifikat!”
    Nä, förnuft skapas inte med förbud, cert. eller våld.
    Ni som nu har ett behov av att visa upp er kan jag bara ge ett råd. Börja med streaking i stället för att bodydraga på packade badstränder.

/E

• backe

Medlem
    15 juli, 2004 vid 14:04

Det är ju skitnajs att teebagga längs Tofta med badbrallorna i knävecken annars, får det bästa av båda världar där.

• kongos

Medlem
    15 juli, 2004 vid 14:07

Shit!
    Vad har jag ställt till med nu…

/E

• nilsson

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:59

Fan Backe Blåsväder är bra! då kan man ta fram 12:an, och du är alltid välkommen him det vet du Råå komer alltid att vara en “outlaw” strand utan cert och fjant regler! Hela detta inlägget var ett ironiskt inlägg uppfunnit på en Skåne spot! Man ska inte ta saker så allvarligt! Mvh Bengt ( Fall guy)

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2004 vid 18:35

Coooool… jag kommer alldeles strax.

• backe

Medlem
    15 juli, 2004 vid 18:37

Fan jag undrade vem den där störige anonym va som svara på alla trådar precis samtidigt som jag, det va visst jag själv…

• nixa

Medlem
    16 juli, 2004 vid 12:41

May the guts be with you

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite bör förbjudas!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.