Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite bör förbjudas!
-
Dags för mej att lägga mig i… givetvis borde man INTE förbjuda kite utövandet på sommar tid.. det var nog det sämtsa jag nånsin hört!
Ska vi förbjuda cyklister på allmänna vägar sommar tid då också, eftersom det e mer trafik och dom utgör ett hinder på vägen och försvårar trafiken därmed gör att fler olykor kommer till.. Och bara ha speciella ställen där man får cykla vad sägs om små parkerings platser spec avsedda för cyklister. *suck*
Kite är ett segel, och brädan är ett flytetyg.. medandra ord en annurlunda segeljolle, ett transportmedel och går under samma lagar som segelbåtar.Jag röstar för inga cert, inga nya lagar utan bara sunt förnuft och eget ansvar..
-
Svar till:
Dags för mej att lägga mig i… givetvis borde man INTE förbjuda kite utövandet på sommar tid.. det var nog det sämtsa jag nånsin hört!
Ska vi förbjuda cyklister på allmänna vägar sommar tid då också, eftersom det e mer trafik och dom utgör ett hinder på vägen och försvårar trafiken därmed gör att fler olykor kommer till.. Och bara ha speciella ställen där man får cykla vad sägs om små parkerings platser spec avsedda för cyklister. *suck*
Kite är ett segel, och brädan är ett flytetyg.. medandra ord en annurlunda segeljolle, ett transportmedel och går under samma lagar som segelbåtar.Jag röstar för inga cert, inga nya lagar utan bara sunt förnuft och eget ansvar..
[/ QUOTE ]
Cyklister med hjälm och varnings flagga som använder sig av för ändamålet avsedda cykelleder, klart att de skall få framföra sin fordon, resten, ja det är tveksamt! -
Svar till:
Kite är ett segel, och brädan är ett flytetyg.. medandra ord en annurlunda segeljolle, ett transportmedel och går under samma lagar som segelbåtar.
[/ QUOTE ]
Jamen vafför e det ingen som fattar när man skriker styrbord då??!!
-
Svar till:
Svar till:
Kite är ett segel, och brädan är ett flytetyg.. medandra ord en annurlunda segeljolle, ett transportmedel och går under samma lagar som segelbåtar.
[/ QUOTE ]
för alla kitesurfare är sledna hörbybor som inte fattar sjövett..
Jamen vafför e det ingen som fattar när man skriker styrbord då??!![/ QUOTE ]
-
Svar till:
Ok men då kan du ju åka på de blåsiga vinterdagarna, gärna lite snö på stranden också så det är riktigt kallt, så kan vi andra åka på varma sommardagar med sol och varmt vatten då man inte behöver våt+torrdräkt för att inte frysa asset av sig.
Bland det dummaste jag hört att förbjuda kite på högsäsong. Givetvis ska man inte åka där det är mycket badgäster, men att förbjuda det är bara korkat. Jag tror lagen snart kommer reglera det utan att du ska förbjuda oss Bengt så låt oss åka så länge vi får, så kan du hålla dig till vintertid.
[/ QUOTE ]
Instammer helt..Manga argument om att badstranderna iaf at tomma nar det blaser men det spelar ju ingen roll om nu inte forbudet bara skall galla nar det blaser hur faan det nu skulle ga till.. och tex har jag varit i apelviken och kort nar det blaser pung men visst faan ar vattnet fullt av ungar anda de ar som sma salar som inte kan frysa..
Men givetvis ar det var skyldighet att halla oss pa betryggande avstand. -
Svar till:
Under högsäsong bör kite förbjudas på allmäna badplatser, detta lär ändå inte störa utövarna då det ändå blåser mest vintertid! Det blir även lättare att kontrollera ev. certifikat på mindre befolkade stränder!
[/ QUOTE ]
Detta plus ökad kontroll på steffo kanske äntligen kan stävja dessa otäcka åkare som man ibland stöter på både på stranden och på steffo! -
Fan vilken klockren idé! Låter jättekul att stå ensam och drömma om kite på en övergiven badstrand mitt i sommaren när det blåser 12 m/s och är sunkigt väder. Nörd .
-
Svar till:
Tja, jag kör på min vanlgia princip…
Där det är lämpligt att framföra en båt bör det rimligen vara tillåtet att framföra sin kite.
Nu ger jag mig inte in bland alla badjävlar, som nu nödvändigtvis ska leta sig ut till alla stränder, med en båt.[/ QUOTE ]
kör oxå på min egna princip :
där och när jag tycker det är lämpligt att kitea ..där bör jag kitea.
Logga in för att svara.