Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kite eller Windsurfing?

• Kite eller Windsurfing?

Publicerad av hansa på 11 april, 2004 vid 19:40

Okej, jag har haft outhärdliga diskussioner med en god vän till mig om det är windsurfa man ska göra eller om man ska kitesurfa?

så jag undrar lite vad ni tycker?

weeboy svarade 20 år, 7 månader sedan 25 Medlemmar · 53 Svar
  • 53 Svar
  • oscar

Medlem
    11 april, 2004 vid 19:44

Testa så får du se?

• orre

Medlem
    11 april, 2004 vid 19:59

VINDSURFING all the way!!!!!!!!!!!!!!!!
    cool.gif

• styret

Medlem
    11 april, 2004 vid 19:59

hehe vi hade städdag på haga idag så satt vi och käkade korv ett tag då Lenart Gullmans grabb säjer, pappa jag vill lära mej kitesurfa.
    -tyst pojk, sitt inte här och svär. blev svaret från den goda fadern… hehe
    men som oscar säjer, testa.

• levieux

Medlem
    11 april, 2004 vid 21:53

En viss Marco Copello sa nyligen i en intervju:
    “Under 20 knop kitesurfar jag men över 20 är det bara vindsurfing som gäller”

• ian

Medlem
    11 april, 2004 vid 22:20

det som är roligast!

• tobba

Medlem
    11 april, 2004 vid 23:14

vindsurf? vad är svårigheten? det är osnyggt att kitea ju.

• weeboy

Medlem
    11 april, 2004 vid 23:56

Kan säga direkt! Det bero på var du bor. Jag försökte å börja med kite förra året men det blev en fiasko. Det finns inga goa spots runt om Göteborg så jag fick köra till Åsa eller varberg hela tiden vilket resulterade i rätt mycket soppa pengar varje gång jag skulle kajta. Inte heller Åsa är så jävla bra då när det blåser blir det gärna för mycket kajtare och man känner sig trängd. Som nybörjare har man inte stor koll på draken vilket kan leda till att du kör ihop med nån. Ryktena säger att även i Sthlm är det illa med bra kitespots … I år blir det vindsurfing och resor till Fiskebäck istället. Nära och bra.
    Annars tycker jag det bästa med kite är de höga hopp du kan göra. Och med vindsurfingen är nog farten.
    Hade jag typ bott i skåne hade jag kajtat!
    mvh

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2004 vid 06:59

kite verkar kul.. men det är för mycket hållipå och draken är ju livsfarlig. Windsurfing känns mycket säkrare och grejorna sitter ihop så man slipper leta efter brädan.

så det är klart att man windsurfar.. funderar iofs på att köra kite för att ha nått att göra när det är lite vind.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2004 vid 12:42

Svar till:

kite verkar kul.. men det är för mycket hållipå

[/ QUOTE ]

Det är mycket enklare med kite en med windsurf, t.ex att transportera, allt ryms inne i baksätet på bilen om det är en vanlig personbil. Det är dessutom lättare att lära sig och kräver mindre vind. nu e jag lite partisk men det är min åsikt.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2004 vid 12:58

mhmm..och hur smidigt är det när man ligger ute på havet o plaskar med linorna i en härva?

• gurra1978

Medlem
    12 april, 2004 vid 13:08

Hur lite vind krävs det egentligen för att plana med en kite? Kan man ha roligt i 3-4 m/s och göra små hopp?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2004 vid 19:13

vadå trassla linor på djupt vatten????? kiten funkar som segel dvs linorna är ju aldrig slaka…. du har ju dålig koll

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2004 vid 19:36

De blir väl slaka om man trillar i eller rentav tappar greppet

• herodude

Medlem
    12 april, 2004 vid 23:32

hmm vet inte, prova båd. tänkte på det när jag var i apel i helgen och såg de som kitade när de tappade brädorna huuuur jävla svårt är itne det när de inte kör me leach?? jag vet att brädan kan studsa tillbaka och så, men jag menar simma med den feta kitan efter brädan och de kan ite vara lätt att hitta den lilla brädan när det är vågor osv.

• nordgren

Medlem
    12 april, 2004 vid 23:44

Frågan är ju enkel.
    Vill man åka sakta, hoppa högt och dala nedåt lungt i en skärm samt vara ute i mesiga vindar så ska man börja kajta.

Vill man rida vågor, hoppa radikalt, åka snabbt som fan, vara ute när alla andra gömmer sig i stormkällaren samt vara en surfer så är det givetvis vindsurfing som gäller. grin.gif wink.gif

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kite eller Windsurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.