Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite, en frivillig sport?

• Kite, en frivillig sport?

Publicerad av gethighsports på 14 juli, 2006 vid 17:49

Ögonen kändes som grus efter en dag i solen och jag kände att jag behövde solglasögon när jag kitar. Jag knallade in hos en optiker och förklarade att jag behövde ett par solglasögon som skulle klara sporten kite vilket innebär att de ska sitta kvar när man går med huvudet först ner i vattnet med hög fart varefter man kan dras en stund i vattnet.

Expediten titta bara på mig och sa frågande: ”Friviligt?”

mvh

J-O

yfo svarade 18 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jonaish

Medlem
    14 juli, 2006 vid 19:57

fortsättning följer..??

vad svara du, köpte du något och hur gick det sen ?

• nic

Medlem
    15 juli, 2006 vid 06:34
    GetHighSports wrote:
    Ögonen kändes som grus efter en dag i solen och jag kände att jag behövde solglasögon när jag kitar. Jag knallade in hos en optiker och förklarade att jag behövde ett par solglasögon som skulle klara sporten kite vilket innebär att de ska sitta kvar när man går med huvudet först ner i vattnet med hög fart varefter man kan dras en stund i vattnet.

Expediten titta bara på mig och sa frågande: ”Friviligt?”

mvh

J-O

Låter dyrt. Köp ett par billiga turistsolglasögon för 40 spänn, sätt på ett band som flyter (lr sätt fast bandet i våtdräkten). Kör så det ryker.

nic

• wims_lkp

Medlem
    15 juli, 2006 vid 15:56

Ja såg innebandyglasögon på Stadium, kan de va nått. Ifall man skulle få för sig att köpa ett par.

• fredde

Medlem
    15 juli, 2006 vid 16:02

Heller har jag blänk (grus i ögonen)… Istället för tyskbrillor….

• skanepaul

Medlem
    15 juli, 2006 vid 16:50

ord!!!

• cortex

Medlem
    15 juli, 2006 vid 18:55

Vi får väl se hur du känner för den där idén när du är 45 bast och får starr… 😉

/Kaj(Tech)

• gethighsports

Medlem
    15 juli, 2006 vid 19:35
    Cortex wrote:

/Kaj(Tech)

En kompis till mig som vistats mycket i solen är redan opererad för starr, ingen höjdare direkt.

Jag körde i torsdags och har fortfarande stora problem med ögonen. Mina två polare som körde samtidigt har också problem. Jag tycker inte att det är coolt och gå runt med irriterade ögon och se dåligt utan föredrar definitivt solglasögon när jag kör hädanefter. Det blev ett par polaroid med gummisnodd för 500 spänn.

• yfo

Medlem
    16 juli, 2006 vid 10:54
    GetHighSports wrote:
    Cortex wrote:

/Kaj(Tech)

En kompis till mig som vistats mycket i solen är redan opererad för starr, ingen höjdare direkt.

Jag körde i torsdags och har fortfarande stora problem med ögonen. Mina två polare som körde samtidigt har också problem. Jag tycker inte att det är coolt och gå runt med irriterade ögon och se dåligt utan föredrar definitivt solglasögon när jag kör hädanefter. Det blev ett par polaroid med gummisnodd för 500 spänn.

Får du röda sträck i ögonen när du fått för mycket sol? typ som man blibit solbränd fast i ögat….. Kompisar som får exakt samma dos får inte ett skit :S

Dagarna efter blir man trött i ögonen och ser suddigt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite, en frivillig sport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.