Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kite förbud i Apelbay snälla!!!!!!
-
Personligen har jag inte märkt några större problem i apelviken, men jag åker sällan på annat än hyffsade vågprognoser..
Värre kan det vara när man seglar freestyle och en del kommer med linorna centimeter ovanför masttoppen.. -
Fan vad sur man blir, jävla bad jävlar!
Sist jag surfade kom snuten för att någon dum jävla badare hade klagat.
Kan man inte förbjuda badare som skräpar ner och pissar i vattnet. Det finns ju badhus, kan inte dom jävlarna stanna där? -
Jag nästan håller med dig Casper, men kaitarna är kanske ett problem som vi får leva med ett tag framöver, det är ju trots allt en fluga och så småningom kommer många att lägga det hela på hyllan. När jag började klättra för 10 år sedan var klättring en fluga,m det var smockat med seriösa och mindre seriösa klättrare, men efter ett tag gallrades många bort, klart att det fortfarande finns nötter i ber´gen man ser någon mindre lämpad person varje säsong.
Jag förstår kaitarna att dom tycker det är kul, det finns ju faktiskt dom som kan kaita, men det är som många här på forumet uttrycker sig, det finns för många som inte har koll på utrustningen jag hoppas dock att det är en fluga som försvinner med tiden.
tack och hej -
säkert många som sa så om vindsurfingen i början också.
se skate, snowboard, inlines, wakeboard mm. alla tjatade i början om att det bara var flugor. är säkert på att kite kommit för att stanna. men vi får väl se vad som händer. utvecklingen inom kite går grymt framåt varje år så snart finns det säkert kites som är grymt mkt säkrare för både kajtare och omgivning.
-
finns redan. styrs med “kraften”. man måste va jedi för att köra dom bara å tyvärr e det ju inte så många som e det i sverige.
Logga in för att svara.