Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite i Alicante

• sourra

Medlem
    8 juli, 2007 vid 17:50

@Axx 395424 wrote:

Är det någon som vet hur det är att kitea i Alicante under sommaren?

Det ska finnas en kiteskola några mil söder om alicante men jag tog mig aldrig så långt när jag var där (det är lätt att fastna i pay&play- och Mahou-lunket).

• jkd

Medlem
    8 juli, 2007 vid 21:48

Stället söder om Alicante heter Santa Pola och på hög säsong är det en av de få ställena man kan kita på då de förbjudit kitesurfing på högsäsong pga olycksrisken i större delen av spanien, jag var där sommaren 05….

åkte ner med förhoppningen av surf i gött varmt vatten och långa sessions men nej nej….

Det var helt galet, tusen av nybörjare/turister som inte visste vad kite vad för något som fått hyra komplett kit av det lokala surfcentret ”Parres” jag bevittnade många onödiga olyckshändelser som ej hade behövt att ske om de fått lite instruktion, de hade ingen koll alls…. det slutade med att jag gav f-n i stället och höll mig till solbad och längtade till surf hemma vid björkäng.

Slutsats:
    stay home GOTAMA!!!

Vi har det j-ligt bra här hemma i svedala dock tacksam för tips om spots utmed franska atlantkusten under högsäsong?, är det lika jäkligt där?

• pepa

Medlem
    8 juli, 2007 vid 22:18

Alicante e rätt kasst på sommaren, våren var däremot riktigt najs när jag lärde mig kajta där för sju långa år sedan 😀

• jkd

Medlem
    8 juli, 2007 vid 23:05

jepp, jag fick höra av lovals att vår & höst är det som gäller för då gäller inte förbudet på övriga stränder och då kan jag tänka mig att det är riktigt schysst!!

Pepä! lirar du i MBK?

• pepa

Medlem
    9 juli, 2007 vid 08:08

Tro fan det.

• axx

Medlem
    9 juli, 2007 vid 10:35

Då verkar det som om det får bli franska atlantkusten för mig med.

Är det vindsäkert? och hur långt ner behöver man åka?

Blir det bra väder här kanske man borde åka till anholt eller danmarks västkust..

tänkte åka i början av v 29 om det är kass väder här hemma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite i Alicante

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.