Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Kite i Åre nyligen
-
Kite i Åre nyligen
Publicerad av tim-eriksson på 25 februari, 2008 vid 15:06Varför var ingen ute och körde på sjön… Blåste 16ms + och låg en hel del nytt på sjön! Uppskattat 1-2 dm iaf.
Iofs så skulle ni ha behövt småååå kites (såg några trainer kites) för jag blåst bokstavligen av berget vid en lite hajk. Lätt över 20 ms i byarna och inte mycket fäste där uppe…
tim-eriksson svarade 16 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
vi var ut en sväng igår em.
om du kan leverera någon som vill åka med mig idag eller imorgon så är jag klar att ge mig ut.
//Joel
-
ZIIK;447230 wrote:vi var ut en sväng igår em.
om du kan leverera någon som vill åka med mig idag eller imorgon så är jag klar att ge mig ut.
//Joel
Nja… Jag är inte någon drakflygare tyvär. Tyckte bara det var synd att ingen var ute och körde igår (tydligen var det något ute = du). Såg optimalt ut. Stabil vind (vad det kändes som), + en massa snö.
-
Timbo, du är sjukt sugen på att komma igång och kita va? =)
-
det är klart att han vill… å drakar har vi ju så att det att elda med snart. så det går ju att lösa.
-
Mm… Det är jag. Men jag vill inte att det ska krocka med vindsurfingen vilket det kommer att göra. Men vindsurf i 10 ms+ och kite därunder skulle ju vara okej 🙂
Men…
1. Jag bor i linköping atm och har ingen egen bil
2. Det kostar pengar (Jag är sjukt fattig nu, *sneglar på högen av vindsurfing prylar*Men… Att kunna kite och dra ut på t.ex. Åresjön i söndags vore klockrent att kunna! Då jag är en j’vel på bräda (självsäker? näää..) så vore nog snökite bra att börja med.
-
Det kan finnas en Helixtolva åt dig i slutet på sommaren =)
-
Var ju rätt många kites ute på söndag eftermiddag. Körde själv med Joel och Tobbe. Vi hade suttit och hoppats kunna köra uppe på rödkullekammen men då vinden växlade mellan knappa 10 och byade upp till 28 m/s så la vi ner det projektet. Idag byade det över 40 m/s vid kabin berg men vindmätaren har blåst sönder 😉
Stadiga vindar har det varit långt ifrån de senaste dagarna. Loftades då jag skulle hoppa över en av Audis små testvägar och landade nästan på en av deras otäcka pålar de markerat med i år.Surf´s up / Tobas
-
tobas;447305 wrote:Var ju rätt många kites ute på söndag eftermiddag. Körde själv med Joel och Tobbe. Vi hade suttit och hoppats kunna köra uppe på rödkullekammen men då vinden växlade mellan knappa 10 och byade upp till 28 m/s så la vi ner det projektet. Idag byade det över 40 m/s vid kabin berg men vindmätaren har blåst sönder 😉
Stadiga vindar har det varit långt ifrån de senaste dagarna. Loftades då jag skulle hoppa över en av Audis små testvägar och landade nästan på en av deras otäcka pålar de markerat med i år.Surf´s up / Tobas
Där ser man! Hoppas ni hade skoj… För det var ett helvete på berget, grym åkning i 1 timme, sen ett evigt gående och bråkades med vinden, fick några fina svängar uppe i ravinen men inte mer än så. Hade gått av rätt rejäla laviner så det var ett helvete att hitta ställen att åka på. Borta vid sadeln gick det en spontan (?) lavin på 100 meter, 50 cm kant…
Återkom med den där helix tolvan lite senare så får vi se:cool2: Min far börjar redan bli galen på mig… Undrar vem jag har fått denna pryl abstinens ifrån.. Hans leksaker är dock klart dyrare än mina.
Logga in för att svara.