Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kite i fuerte i april!?
-
Kite i fuerte i april!?
Publicerad av flirrrt på 2 januari, 2006 vid 13:48FEL I ÖVERSKRIFT! JUNI GÄLLER!
Är några kiteare som är sugna på fuerteventura i juni. Några av oss pluggar, så tidpunken är preliminärt i juni när högskolorna slutat( alltså två veckor i fuerte )…
Vi som planerar att åka är spridda över landet, och ligger på olika nivåer, men alla har vi ett genuint kite-intresse. Vi försöker få tag i en villa i Jandía eller Corralejo, och försöker nu få med fler intresserade… Nån som vet vart det är skönast att åka?
Vindstyrkan under denna perioden var förra året 7-14 m/s med en vattentemp på 20 grader..
Sugen på att åka med? Kan ju skriva ett inlägg här eller maila att du är intresserad till gladhummer@hotmail.com, så får vi återkomma med mer info sedan..
gugge svarade 18 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
drar till Corralejo nu i feb-mars. annars hade jag hängt på er
-
Jag blev rätt sugen nu, tänkt sticka nånstans med flickvännen vid den tidpunkten sen innan, dock kitar inte hon ännu så hon kanske inte vill bo med ett gäng tokiga kitare även om jag inte hade haft något emot det 🙂
-
Jezaja: Allt för tokiga är vi inte, men kan ju förstå hennes perspektiv också.. :-S
Kommer under veckan få reda på vilka villor som finns tillgängliga… annars får det bli hotellet, inga farliga priser där direkt heller..
-
Som jag förstått det är Sotaventos lagun perfekt för kite. Hur är det med Jandia och Corralejo som nybörjare? (Vi sticker troligen ner i mitten på mars)
-
JOCKE_L wrote:Som jag förstått det är Sotaventos lagun perfekt för kite. Hur är det med Jandia och Corralejo som nybörjare? (Vi sticker troligen ner i mitten på mars)
Se till att kolla när tidvattnet e som högst. Dra till Sotavento DÅ.
-
HatMan wrote:Se till att kolla när tidvattnet e som högst. Dra till Sotavento DÅ.
Förtydligande: Tidvattnet är olika högt med en cykel på en månad typ…. Den bästa timingen är att det är som högst under hela månaden typ kl 14 på dagen. (För då blåser det bäst. :)). Det händer inte allt för ofta dock.
Det finns tidvattenprognoser att få tag på…..
När tidvattnet försvinner så kan man köra downwinder i plattvatten som e några km. 🙂 Det blir som kanaler å råkar att cruiseá i.
Tjipp
Niklas
JNPS Flag beach är JÄVLIG överreklamerat. (vassa rev o mycke folk.)
-
Om jag fattat det rätt, så ligger Sotavento i närheten av jandia, alltså södra delen av ön?
Hitman: vet du vart jag kan få tag i tidvattenrapporter? har inte lyckats hitta något av värde…
-
Ja åk bara vid högvatten, även kite beach suger då det har massa elaka rev som sticker upp vid lågvatten.
-
Hade gärna hängt på om jag inte skulle iväg o jobba i riksgränsen!
Då bara måste ni hälsa Corky på Corky´s bar i Corralejo! …(fr mig… Elin),för dit e väl klart ni går när ni e sugna på cervesas…:laugh:http://www.flagbeach.com gissar jag att ni redan kollat!?… men om inte…
Jo, Sotavento ligger nära Jandia…
O jo, det e massa läskiga rev vid Las dunas när det e lågvatten…såg en kille som blivit totalt “bodydraggad” över reven o det var blodspår efter honom i sanden…..aaaaaaa men annars verkar det bra… övade mest med kiten på stranden …hade inte kommit så långt…vågsurfade mest(he he jag var ju kitesurfänka på den tiden jag bodde där hehe)
Men om ni ska vågsurfa kan jag tipsa om hela North shore o även El Cotillo på nordvästra sidan….Boende går ju fixa genom flagbeach genom Rachel. Sol y mar e ju inte en villa…men ändå ganska billigt hostel i centrala corralejo…
Hoppas att ni får en bra surfresa! blir riktigt avis!
Lini
-
Lini wrote:Hade gärna hängt på om jag inte skulle iväg o jobba i riksgränsen!
Då bara måste ni hälsa Corky på Corky´s bar i Corralejo! …(fr mig… Elin),för dit e väl klart ni går när ni e sugna på cervesas…:laugh:http://www.flagbeach.com gissar jag att ni redan kollat!?… men om inte…
Jo, Sotavento ligger nära Jandia…
O jo, det e massa läskiga rev vid Las dunas när det e lågvatten…såg en kille som blivit totalt “bodydraggad” över reven o det var blodspår efter honom i sanden…..aaaaaaa men annars verkar det bra… övade mest med kiten på stranden …hade inte kommit så långt…vågsurfade mest(he he jag var ju kitesurfänka på den tiden jag bodde där hehe)
Men om ni ska vågsurfa kan jag tipsa om hela North shore o även El Cotillo på nordvästra sidan….Boende går ju fixa genom flagbeach genom Rachel. Sol y mar e ju inte en villa…men ändå ganska billigt hostel i centrala corralejo…
Hoppas att ni får en bra surfresa! blir riktigt avis!
Lini
Stackars snubbe om man fick samma behandling som mig fast värre hos The Doctor from Hell.
-
ollfa297 wrote:Ja åk bara vid högvatten, även kite beach suger då det har massa elaka rev som sticker upp vid lågvatten.
kite beach e kanske inget bra för nybörjare men annars e det väl ok!Bra att bo i Corralejo, om man har hyrbil så kan man ju köra till fetaste stället: EL cortillo och köra i monstervågor 🙂
annars e “en dag på stranden” inte fel på flagbeach…men akta er för sunkiga jellyshot på Corkeys…
-
walle wrote:kite beach e kanske inget bra för nybörjare men annars e det väl ok!
Bra att bo i Corralejo, om man har hyrbil så kan man ju köra till fetaste stället: EL cortillo och köra i monstervågor 🙂
annars e “en dag på stranden” inte fel på flagbeach…men akta er för sunkiga jellyshot på Corkeys…
kitebeach är nästan sämre än dina spots Walle.. eller näe förresten inte riktigt.. men nästan !
Problemet är ju att det fanns ju rev även längre ut så man kunde köra på grund.
Inget att oroa sig för skador för om bruden som jobbade på beachrescue jobbar kvar då är det fan värt att knäcka ett ben mot revet.. hon är gryymm !
-
Alltså, jag tänkte dra i slutet av mars till Jandia.
Blåser det normalt då, alltså Mars-April?
Hur långt är det till Sotavento från Jandia?
/Gugge
Logga in för att svara.